בכירים בגוש השינוי: "בנט כבר לא יהיה אצלנו ראש ממשלה"

בכירים בגוש השינוי מבהירים שגם אם בנט ירצה לחזור לממשלת השינוי ההצעה הקודמת כבר לא בתוקף. ומסבירים שאיבדו אמון במנהיגות של בנט כראש ממשלה והוא מוזמן לחזור לגוש השינוי כשר בכיר.

בכירים בגוש השינוי מבהירים שגם אם בנט ירצה לחזור לממשלת השינוי ההצעה הקודמת כבר לא בתוקף. ומסבירים שאיבדו אמון במנהיגות של בנט כראש ממשלה והוא מוזמן לחזור לגוש השינוי כשר בכיר.

יועץ פוליטי בכיר בליכוד אמר אתמול למעריב: "נתניהו משחק על המבצע בעזה כדי למשוך את ימי המנדט שניתן ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להרכבת הממשלה, בלי שום תוכנית של ממש. גם לא נראה שיש לו רצון של ממש למגר את החמאס. הוא משאיר חורבות ביחסים שבין ערביי ישראל לבין היהודים. נתניהו דוהר לעבר בחירות חמישיות ולוקח את המדינה כבת ערובה. הקריסה של יו"ר ימינה נפתלי בנט נותנת לו רוח גבית, אבל התמיכה בו בתוך הליכוד הולכת ונחלשת".

גורמים אחרים בגוש הימין אומרים כי נתניהו מכוון לבחירות נוספות, שבהן, כך הוא סבור, הוא ייהנה מתדמית משופרת בעקבות העימות הנוכחי מול חמאס. "הוא בונה על כך שימינה תימחק", אומרים גורמים במפלגה. "מי שחשב שהימין יתפכח מנתניהו – טועה. לראש הממשלה אחיזה איתנה בגוש הימין".

גורם אחר בליכוד אומר כי: "המצב הנוכחי מביך את נתניהו. אפילו אם הוא לא תכנן את העימות, כפי שמייחסים לו, חלקים גדולים בציבור חשים שבעיניו כל הכלים כשרים, גם אם המחיר גבוה. מדברים על 'משך המבצע כמשך המנדט'. תנועת הליכוד היא חזקה ושורשית, אבל מתחילים בה סדקים. ביבי של היום הוא לא ביבי של תמול־שלשום. האובססיה לתפקיד בעוכריו, והמשוואה שהציב, 'שקט תמורת שקט', מלווה בכסף הקטארי שמועבר לחמאס – ולא מחזיקה מעמד".

מהליכוד נמסר בתגובה כי "מדובר בשקר אבסורדי. ראש הממשלה מנהל את המבצע בתבונה ובאחריות. כל ההחלטות מתקבלות בהסכמה, לאחר התייעצות ובשיתוף הדוק עם הדרג הביטחוני ובהתאם להערכות המצב. אף שמטבע הדברים לא ניתן לשתף את הציבור בכל השיקולים המבצעיים, גם יריבים פוליטיים מובהקים מציינים את הניהול המוצלח של המבצע ומברכים על האופן שרה״מ מנהל אותו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *