בכירים בישראל ביתנו: מתקדמים במו"מ עם הליכוד; על החרדים להתגמש

גורמים ב'ישראל ביתנו' אמרו כי ההתקדמות נוגעת לסוגיות הביטחוניות והמדיניות העתידית מול רצועת עזה ולחמאס וגם בסוגיית הפנסיה לקשישים. ובנושא הגיוס? "החרדים יצטרכו להתגמש"

מתקדמים במו"מ: בכירים בישראל ביתנו סיפרו הבוקר על התקדמות במשא ומתן הקואליציוני בינם לבין הליכוד. כך דיווח זאב קם ברשת ב'.

לדברי הבכירים, ההתקדמות חלה בשיחות בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן, והיא סביב הסוגיות הביטחוניות והמדיניות העתידית של ישראל מול רצועת עזה ולחמאס.

הגורמים הבכירים אמרו כי השיחות בין נתניהו וליברמן מתקיימות באווירה טובה והאמון בין השניים מתחזק. גם בנקודות נוספות, כמו סוגיית הפנסיה לקשישים, השיחות מתקדמות ומתגבשות.

אלא שיחד עם זאת, בישראל ביתנו שבים ומדגישים שעמדתם בנוגע לחוק הגיוס לא השתנתה ובסוגייה זו, לדבריהם, "יצטרכו החרדים לוותר ולקבל את החוק באותה מתכונת בדיוק שבה הוא עבר בקריאה ראשונה". בניגוד לפעמים הקודמת שבהן אנשי הליכוד דיווחו על התקדמות ואנשי ישראל ביתנו הודיעו שאין לזה שחר, הפעם האמירות על התקדמות מגיעות דווקא מכיוונה של ישראל ביתנו.

השר זאב אלקין אמר הבוקר כי השכל הישר וההיגיון יגברו וממשלה תקום, "כי התוצאה של בחירות חוזרות עם שיתוק מדינה לחצי שנה והוצאות גבוהות ומיותרות היא תוצאה שאין לה שום הגיון וזה לא מה שהציבור רוצה". אלקין אמר כי הוא מקווה שבסוף כל אחת מהשותפות תבין שהגיע הזמן לרדת מצמרות העצים".

אלקין ציין כי הפערים בין המפלגות החרדיות לבין ההצעה של משרד הביטחון בנוגע לחוק הגיוס אינם גדולים. "כולם מבינים שצריכים להיות מכסות ושצבא לא רוצה לגייס את כל החרדים כי אין לו מה לעשות איתם, אין לו כסף לקלוט אותם".

פגישת המשא ומתן בין הליכוד ויהדות התורה, שתוכננה להבוקר, בוטלה בגלל אילוצי לוח זמנים. עם זאת, גורמים פוליטיים אומרים כי חוק הגיוס חזר לדיון בין שתי המפלגות, לאחר ימים רבים שלא נדון כלל וכי הצדדים מנסים לגבש נוסח שלא יפגע ברוח החוק אך יאפשר לחרדים לתמוך בו. יתר הנושאים בין הליכוד לחרדים כבר מסוכמים.

יש לציין כי אמש סגן השר יעקב ‏ליצמן שיגר איום לכיוון הליכוד והצהיר כי יהדות התורה, אינה מפחדת ללכת שוב לבחירות. "אם נהיה מרוצים והרבנים יהיו מרוצים – נסכים, אם לא, אנחנו לא מפחדים ללכת לבחירות. חד משמעית". הוא אמר את הדברים בכינוס של אגודת ישראל בחפץ חיים. ליצמן ציין שהמשא ומתן הקואליציוני נמצא בשיאו. "זה לא משבר ובשלב כזה צריך להיות זהיר ולא לדבר הרבה" אמר.

מחר בבוקר צפויה פגישה בין צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *