בכיר בשיבא: "אני מאוד מוטרד מהתנהגות הציבור"

פרופ' ארנון אפק, המשנה למנכ"ל שיבא, מזהיר מהכמות העולה של חולי קורונה: "הציבור לא מגיב להנחיות ומתנהג בצורה שפוגעת בכולנו" – האזינו

בשל עליה במספר חולי הקורונה בממשלה החליטו לדחות את פתיחת אולמות האירועים ואת חידוש ההופעות. לאור כך, משרד הבריאות חוששים מגל שני. פרופ' ארנון אפק המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא שוחח עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm וקרא לציבור להישמע להנחיות.

פרופ' ארנון אפק, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר הביע חשש כבד מההכפלה. "אני מאוד מוטרד מכיוון שהצלחנו גם להקטין את כמות החולים, גם בבתי החולים מדינת ישראל הצליחה לטפל בצורה באמת יוצאת דופן בחולים הקשים, ומדובר במשימה מאוד קשה. כל ההישגים האלה יכולים באמת להיעלם בעקבות העלייה במספר הנדבקים. אם לא נשמור על הכללים לא נוכל לעצור את העלייה הזאת".

המשנה למנהל המרכז הרפואי שיבא הסביר שמגמת העלייה תמשיך "אם לא נפעל כולנו ביחד, וכאן יש מקום להגביר את האכיפה. בעבר רדפו אחרי גולשים בים, שזה היה על גבול המגוחך, ועכשיו אנשים מסתובבים ואף אחד לא מעיר להם". הוא התריע באומרו: "אם אנחנו ניתן למגמה הזאת להמשיך, בסוף אותם 15-10% חולים קשים חולים וה-3-2% מונשמים יתחילו להצטבר בתוך המערכת ואז מה נגיד? שעכשיו צריך להגיב? צריך להבין שעצם התגובה המוקדמת היא זו שתמנע".
.
הוא הוסיף ואמר כי "אין אידיאולוגיה בלראות חולים קשים ולא צריך להפחיד, זה המיעוט של האנשים. אנחנו לא מופתעים, אבל כן מטרידה העובדה שהציבור לא מגיב יותר ומתנהג בצורה שלדעתי פוגעת בכולנו. אז מה נעשה, לא לצאת מהסגר? להישאר לנצח בסגר? גם זו לא תשובה".

כן התייחס להחלטת ראש השב"כ להפסיק את האיכון הסלולרי, "מקבלי ההחלטות הדרג המדיני חייבים תמיד לאזן בין הצורך לתת תגובה אמיתית ולמנוע את אותה תחלואה ואת התמותה, לבין השימוש באמצעים- זה קיים לגבי כולנו. זה תפקידו, גורמי המקצוע באים ושמים את המלצותיהם והדרגים המדיניים, הממשלה, היא זו שמחליטה. זו מהות הדמוקרטיה".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר התייחס למדיניות הסגר הנוקשה שהנהיג משרד הבריאות. "בגדול, ויש ליקויים זה לא שהכול הצלחה גדולה – ישנה הצלחה בהשתלטות מדינת ישראל על המגפה, כולנו חברים בה וכולנו שילמנו מחיר, עכשיו חבל לאבד. אני מבקש מכולנו ולא רק מהמערכת הרפואית, שבוודאי תתגייס לסייע, אלא מכל עם ישראל להקשיב – אי אפשר להצליח כאן לבד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *