"בכל שנותיי לא ראיתי כאלו תוצאות": הסוקר הפופולרי ניפח את תוצאות המדגם – וחטף תביעה

אזרח הגיש תלונה נגד פרופ' קמיל פוקס בגין פרסם סקר שקרי, בניגוד לחוק התעמולה ומתוך מניע של בצע כסף למען העלאת הרייטינג של ערוץ 13.

אזרח הגיש תלונה נגד פרופ' קמיל פוקס בגין פרסם סקר שקרי, בניגוד לחוק התעמולה ומתוך מניע של בצע כסף למען העלאת הרייטינג של ערוץ 13.

כזכור, שעתיים לפני סגירת הקלפיות הכריז פוקס בשידור חי כי "בכל שנותיי לא ראיתי תוצאות כל כך דרמטיות כמו בסקר הזה. דרמטיות ומכריעות". במציאות, לא הייתה הכרעה, ותוצאות המדגם היו די ברורות לציבור לאור ההדלפות על העלייה בכוחם של גנץ וסמוטריץ'.

מחדשות 13 נמסר: "כאשר נשאל פוקס, בשידור החי, האם התוצאות יהיו דרמטיות ומכריעות, השתמע שכך הדבר, אולם יודגש כי כוונתו הייתה שהתוצאות דרמטיות וברורות, ובשום אופן לא כהכרעה בבחירות לטובת צד מסוים".

ספי עובדה מחדשות 13 צייץ: "חברים, הציוץ מאתמול חולל סערה גדולה. שמעתי את קמיל באולפן אומר שהתוצאות מכריעות ודרמטיות, והאמת שבדיעבד התברר שהיה ביננו קצר בתקשורת. הוא התכוון לכך שישנן הרבה הפתעות ושהוא כבר מבין מה הן תוצאות המדגם המסתמנות. ולא לכך שיש הכרעה סופית.
מתנצל בפני כל מי שהציוץ הזה גרם לו להתקף לב".

העיתונאי אבישי גרינצייג ביקר את קמיל פוקס: "כולם יכולים לטעות. סקר הוא רק סקר ומדגם הוא רק מדגם. אבל קמיל פוקס משיקולי רייטינג פשוט חרטט, בניגוד לחוק שעתיים לפני סיום מערכת הבחירות, על הכרעה ברורה ותוצאות שלא ראה מימיו. באותה שעה דוריה למפל שאלה את דודי חסיד אם יש הכרעה, והוא ענה: לא רק שאסור לי להגיד, אני עדיין לא יודע."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *