בליצר: "התו הירוק כבר לא רלוונטי"

"לא להיכנס לפאניקה על כל וריאנט חדש" אומר פרופ' רן בליצר. בנוגע לשיאי התחלואה אמר: "הרפואה בקהילה צריכה לטפל כרגע ביותר מחצי מיליון נדבקים בו זמנית, הרפואה בקהילה נמצאת תחת עומס חסר תקדים"

בעיצומו של גל האומיקרון, כששיאי ההדבקה נשברים מידי יום, החל להתפשט הזן החדש BA2. פרופ' רן בליצר ראש מכון החדשנות בכללית, מנהל מכון כללית למחקר וראש קבינט המומחים של מגן ישראל, מרגיע את הציבור ואומר כי למרות שישנם שמועות על וריאנטים חדשים, הוא חושב שלא צריך לחשוש ממנו בשלב זה, לכל מגפה יש וריאנטים שונים, שחלקם מצדיקים שינויים וחלקם לא. נכון לעכשיו וריאנט BA2 שהוא תוצר של אומיקרון אינו מצדיק שינוי בנהלים.

"יש הבדלים בין הזן החדש לבין האומיקרון, אבל אין עדות לכך שהתנהגותו ומאפייניו מחייבים להתייחס אליו באופן שונה. המידע עדיין נאסף. אנחנו לא יכולים להיכנס לפאניקה בכל פעם שיש וריאנט חדש. וריאנטים היו ויהיו, וזה חלק מהתפתחות טבעית של מחלה שמתפשטת אצל מיליוני אנשים".

על התו הירוק אמר פרופ' בליצר, כי מדובר באתגר גדול. "צריך לומר ביושר: אל מול האומיקרון, התו הירוק לא משיג את המטרה הבסיסית שלו, שזה יצירת סביבה בטוחה מהדבקות לאוכלוסייה בסיכון. זה היה נכון לדלתא. במצב הנוכחי אתרי התו הירוק אין אתרים בטוחים מהדבקה ולכן הנזק שייגרם מאי המשך מדיניות התו הירוק הוא לא גדול". יחד עם זאת, פרופ' בליצר סבור כי יש לאפשר למי שחפץ בכך, להפעיל את התו הירוק באופן וולנטרי.

לאור שיאי התחלואה והעליה גם במספר החולים הקשים, פרופ' בליצר מציע לאנשים בסיכון שלא לשבת עם עוד אנשים בחללים סגורים בשבועות הקרובים. לדברי בליצר, מה שמטריד כעת, הוא מצב הרפואה בקהילה.

"צוותי הרפואה והמערכת כולה נמצאים תחת עומס חסר תקדים, שלא ראינו כמוהו מאז פרוץ המגפה", אומר פרופ' בליצר. "הרפואה בקהילה צריכה לטפל כרגע ביותר מחצי מליון נדבקים בו זמנית. זה אתגר שמעולם לא עמדנו מולו, ועומדים בו באופן מעורר השתאות והערכה רבה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *