"בלי האמונה בהקב"ה – הייתי מתרסק"

המרגל הישראלי שריצה 30 שנות מאסר בכלא האמריקני מספר על האכזבה מאדישותו של נתניהו, וגם על האמונה שלו בהקב"ה למרות ההתעלמות הישראלית. צפו בראיון המלא

יוננה לייבזון, שליחת החדשות לארה"ב, שראתה את המרגל הישראלי לשעבר אוכל עם רעייתו במסעדה בניו יורק תפסה אותו לריאיון בלעדי ששודר הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

פולארד כועס שלא עושים די כדי שיוכל לעלות לישראל, פולארד השיב לשאלת הכתבת: "לולא הייתי מאמין בה' הייתי מדוכא מאוד כרגע. כדי להיות מאוכזב אתה צריך לצפות ליותר ורמת הציפייה שלי כל כך נמוכה אז אני לא מופתע".

פולארד עבר למתוח ביקורת חריפה על מה שהוא מכנה האדישות של הממשלה ועל הטיפול שלה בו ובאשתו."האדישות בנוגע להבאתנו לארץ הייתה מרסקת אותנו אלמלא הייתי יודע שאמונתנו בה' אם לא ידעתי שהאמונה שלנו ואהבתנו את הארץ ואת אנשיה חזקה כל כך שבסופו של דבר היא תוביל אותנו הביתה", אמר פולארד. לדבריו, אף גורם רשמי מטעם הממשלה לא נמצא איתו בקשר.

"היו כמה אפשרויות שהיה ניתן לעשות את זה (להעלות אותי ארצה)", אמר פולארד. "זה עניין של סדרי עדיפויות ותמיד נדמה שיש משהו דחוף יותר. אם זו העסקה עם אירן או המעבר של השגרירות לירושלים או הגולן, ההכרה בריבונות שלנו ברמת הגולן. תמיד יש משהו. אז כדי להפוך אותי לעדיפות זה אומר שלממשלה צריך להיות אכפת ממני כדי להגיד באופן גלוי: זה מה שאנחנו רוצים, זה הזמן שלו לחזור הביתה".

אני מודאג מאוד ממה שנגזר מכך לגבי המחויבות של הממסד הפוליטי ולביטחון של כולם", האשים פולארד. "אם לא אכפת לכם מאדם כמוני שבילה 30 שנים בכלא בשם ארץ ישראל ואזרחיה, כמה דאגה אפשר להפגין כלפי כל אחד במדינה? מחיילינו ועד האזרחים".

פולארד הוסיף: "אם אתם לא נוקטים מחויבות כזו כלפי אדם אחד, זה מעיד על כך שאין לכם מחויבות כלפי אף אחד במדינה. זה המבחן. האם תהיו מוכנים להילחם למען אדם אחד? ואם לא, אז תסיקו את המסקנות בעצמכם".

כשנשאל מה היה רוצה שהציבור בישראל יידע, פולארד השיב: "שאנחנו עדיין נאבקים להגיע הביתה. ואם ירצה השם, נגיע הביתה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: "ישראל נותרה מחויבת להשבת ג'ונתן פולארד לישראל. ראש הממשלה נתניהו העלה את הנושא פעמים רבות מול הממשל האמריקני וכך ימשיך לעשות עד להשבתו לישראל".‎

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *