במבצע מיוחד סודר גט לחולה במחלה ניוונית קשה

"והלוואי שיהיה אדם מיוחד וטוב שראוי לך"

במבצע מיוחד סודר גט לחולה במחלה ניוונית קשה שהיה חשש סביר שתהפוך אותו לצמח ואשתו תישאר עגונה.

מדובר בזוג עם שלושה ילדים מאזור הדרום שהיה בתחילתו של הליך גירושין מורכב. הסיבה לכך נעוצה במצבו הבריאותי של האיש אשר עלול היה להביא לעיגון מתמשך לאשתו. על פי רופאו של האיש, ההתדרדרות במצבו יכולה להתרחש תוך חודשים אחדים ואפילו תוך ימים והיה חשש שהוא יאבד את יכולות הדיבור והתקשורת ולפיכך היה לפעול במהירות על מנת למנוע מצב של עיגון.

מבחינה הלכתית, בעת סידור הגט על הבעל להיות מודע למתרחש ולבטא את עצמו באופן חד וברור. במידה ומצבו היה מתדרדר והתקשורת עמו משתבשת, היה נוצר קושי רב לסדר גט לבני הזוג. כדי למנוע עגינות של עשרות שנים מאישה בת 33 , פעלה מערכת בתי הדין באופן נמרץ ובמרוץ נגד הזמן כדי להוציא אל הפועל את הליך סידור הגט בזמן קצר הרבה מהרגיל.

אל המאמץ הזה נרתמה מחלקת העגונות בהנהלת בתי הדין הרבניים הקשיים שעמדו בפני מחלקת עגונות היו רבים. מעבר לעובדה שמדובר בתקופת פגרה, בית הדין הרבני באשדוד פועל בימים אלה באופן חלקי בעקבות גילויים של חולי קורונה מקרב הדיינים והעובדים של בית הדין הזה. בנוסף התעורר קושי לקיים את הדיון בבית דין בעיר אחרת כיוון שהאיש מרותק לכיסא גלגלים ומתקשה להתנייד.

במבצע מיוחד גויס צוות לסידור הגט בראשות אב בית הדין, הדיין הרב מיכאל צדוק והרב גמליאל ממחלקת עגונות, אליהם הצטרפו סופר ועד מביה"ד אשדוד ועד נוסף מביה"ד אשקלון. הצוות הגיע לבית המשפחה באשדוד שם שהה הבעל. בטקס מרגש סודר הגט עורכי הדין של הצדדים שנכחו גם הם ערכו את הסכם הגירושין ולאחר מכן נערך סידור הגט במקום תוך התרגשות גדולה של שני הצדדים, אשר הבינו שהנסיבות הרפואיות של הבעל לא הותירו מוצא אחר.

רגע לאחר שאמר החולה לאשתו "הרי את מותרת לכל אדם", הוא ציין: "והלוואי שיהיה אדם מיוחד וטוב שראוי לך" והבעל בירך את צוות בית הדין בדמעות.

האישה אמרה כי "היו לי חבלי לידה וכעת, בזכות בתי הדין הרבניים, נולדתי מחדש".

מנהל בתי הדין הרבניים הדיין הרב דוד מלכא מסר: "זו דוגמה להתגייסות של בתי הדין הרבניים, העושים ככל יכולתם כדי לסייע במקרים אנושיים רגישים למניעת עגינות. מפרסמים עושי מצווה וישר כוחם של כל המסייעים לשחרור האישה מחשש עגינות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *