"במונחים חסידיים מדובר בתיעוד דרמטי"

התיעוד שמסעיר את עולם החסידות

שתי חצרות הענק בעלזא וגור ממשיכות בתמונות השלום שמעורר התרגשות בעולם החרדי. לאחר ריב שנמשך כמה שבועות בין החסידויות, האדמו"ר מבעלזא הגיע אתמול לביקור בחצר הקודש גור. הרבי הגיע להשתתף בשמחת השבע ברכות לנכדו של האדמו"ר מגור.

העיתונאי דב אייכלר, שגדל בחסידות צייץ על התיעוד החדש וכתב: "במונחים חסידיים מדובר בתיעוד דרמטי. גור ובעלזא היו עד אתמול בקרע היסטורי ופומבי שטרם ידעו כמותו. שתי חצרות הענק השלימו ברגע אחד בערוץ דיפלומטי קצר ופגישה של חצי שעה. התנצלות והתחייבויות מצד בעלזא לא היו. אבל זהו פרט שולי מול התיעוד המפתיע והלא קונבנציונאלי הזה."

הערב הגיע האד׳ מבעלזא להשתתף בשמחת השבע ברכות בחצר חסידות גור וזאת לאחר שבחודשים האחרונים שררה מתיחות בין בעלזא לגור.

בקו המידע הרשמי של חסידות בעלזא נאמר כי הגבאי הרב קליין נפגש עם בני האד׳ מגור בשליחות האד׳ מבעלזא והצהיר בשמו כי הם שומרים על כבוד בית גור ויעשו הכל על מנת שמקרים כאלה לא יחזרו על עצמם וכי הכבוד בין החצרות יישמר.

בשבוע שעבר סערו הרוחות בחסידות גור לאחר שראש הישיבה הגאון שאול אלתר שפרש מגור יחד עם מאות חסידים השתתף בחתונת בעלזא, וזכה שם לכבוד מלכים גם מצד הרבי מבעלזא וגם מצד הרבי מויזניץ’ אשר שוחח עימו ארוכות. בקבוצות של גור זעמו על הכבוד הרב שניתן לפורש מגור, וחלק מהם קראו להתעלם מויזניץ’ ולרומם את רבי מנדלה’.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. תראו מה אתם חוגגים

    חרדים רבים ומסוכסכים מלאי מחלוקות. כנראה שמירון לא מספיק.
    תלמידי חכמים צריכים להרבות שלום בעולם ואצלכם כל מי שלא בדיוק כמוכם צריך לשנוא

    שימי |
    הגב