במרצ מתנגדים להמליץ על בנט כראש ממשלה

"לא נשב בממשלת סיפוח ופסקת התגברות, ולא נהיה חמורו של משיח בשביל שבנט ייכנס לממשלה של נתניהו" , הבהירה חברת הכנסת זנדברג

הבוקר דווח בידיעות אחרונות כי בנט ולפיד צפויים להיפגש בסוף השבוע לקראת אפשרות שבנט יוכתר כראש המשלה הבא מטעם מחנה המרכז שמאל. כל המפלגות בגוש אינן מתנגדות שבנט יהיה המועמד לראשות הממשלה. גורם בכיר בגוש אמר: "לפיד ויתר על האגו במערכות הבחירות הקודמות לגנץ ועכשיו מוכן לוותר לבנט, אבל אנחנו צריכים לדעת שבנט בכלל מוכן לבוא".

‏מנגד, הכתב דביר עמר דיווח כי הרב איתן איזמן, מייסד נעם צביה ובכיר הרבנים בימינה, אומר כי הובטח לו שלא ילכו עם השמאל: הח"כים שהיו אצלי ביקשו שאגיד את דברי לגבי ימינה, אמרתי את דברי, אבל אמרתי שאני מקווה שלא תעמידו אותנו בפני עובדה שתלכו לממשלת שמאל. הם אמרו לי שזה לא מעשי".

ח"כ תמר זנדברג (מרצ) התייחסה בריאיון לאולפן ynet לאפשרות של הקמת ממשלה חדשה והבהירה: "לא נשב בממשלת סיפוח ופסקת התגברות, ולא נהיה חמורו של משיח בשביל שבנט ייכנס לממשלה של נתניהו".

זנדברג שבה על ההתחייבות כי מרצ תמליץ לנשיא בשבוע הבא להטיל את הרכבת הממשלה על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "התחייבנו לזה לפני הבחירות. זה המועמד מהמפלגה הגדולה מהגוש שלנו והכי מתאים לטעמנו. לפיד גם התנהג באחריות ועזר לנו בבחירות". עם זאת, זנדברג הוסיפה: "אנחנו גם מוכנים לאופציות שלא דמיינו בעבר. בסוף יש תוצאות לבחירות, זאת המערכת. אבל אנחנו קודם כל רוצים להתכנס ביחד עם הגוש שלנו שהוא הגדול בתוך מחנה השינוי".

העיתונאי יהודה שלזינגר הציע שיתנו לדרעי להיות ראש הממשלה, "‏בואו נגיד שנתניהו לא מצליח להרכיב ואז גם לפיד לא מצליח להרכיב. הבא בתור לפי הסדר הוא אריה דרעי. שר החוץ – נתניהו, שר הביטחון- בנט ושר האוצר- סער. יש ממשלת ימין ואף אחד לא מפר הבטחה.", כתב בטוויטר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *