במשרד הבריאות מאוכזבים: "כל התחזיות מתנפצות לנו בפרצוף"

בכירים במשרד הבריאות אמרו כי הארכת הסגר בשבוע לא תספיק. שום דבר כרגע לא מצליח להוריד את התחלואה

בכירים במשרד הבריאות מביעים פסימיות בעקבות עליית התחלואה ואי הירידה במספר החולים הקשים, בכירים במשרד אומרים כי כל התחזיות מתנפצות לנו, "התחלואה לא יורדת, צריך נס כדי שנפתח את המשק בזמן הקרוב.", אמר אחד הבכירים לכתבת החדשות.

בכירים במשרד הבריאות אמרו כי הארכת הסגר בשבוע לא תספיק. שום דבר כרגע לא מצליח להוריד את התחלואה. פרופ' גבי ברבש הסביר כי מספר החולים הקשים עדיין גבוה כנראה בגלל המוטציות, אך צריך סבלנות כי מדובר בחולים שכנראה עדיין לא קיבלו את החיסון. וכי את ההשפעות של החיסון נראה כבר בשבוע הבא.

בבתי החולים משערים כי להתפשטות המוטציה הבריטית יש תרומה לעלייה במספר החולים במצב קשה. בשבוע שעבר נרשמה ירידה במספר החולים הקשים, אך אמש מפר הקשים עלה ל189 ביממה בעוד בשבוע שעבר הוא צלל ל-144 קשים ביממה.

מנהלי מחלקות הקורונה מספרים בשיחה עם N12 כי “המחלה שינתה את עצמה – הפעם האשפוזים ארוכים יותר”. ד”ר אדוארד קייקוב, מנהל מחלקת הקורונה כתר גריאטריה במרכז הרפואי לגליל בנהריה, אמר: “מה שמאפיין את הגל הזה הוא שהחולים מגיעים במצב יותר קשה. בגל הראשון והשני ראינו שיפור במצב המאושפזים תוך כשבעה ימים של טיפול. כעת לאחר 14-10 ימים מופיעה הידרדרות פתאומית שכוללת מחלה ריאתית קשה וקריסת מערכות”.

הוא הוסיף ואמר כי, “המחלה שינתה את עצמה, לדבריו, “חולים שמבחינת משרד הבריאות כבר הוגדרו כמחלימים, מגיעים אלינו לאחר כשבועיים במצב של קוצר נשימה. המצב קשה ומורכב יותר, פעמים רבות אין ביכולתנו לעשות דבר מלבד לחבר את החולה לחמצן. הגל הזה קשה יותר והצוותים פשוט נופלים מהרגליים”.

ד”ר טטיאנה מיכאלוב, מנהלת המחלקה למחלות זיהומיות בהלל-יפה, טוענת כי חולים רבים מגיעים ברגע האחרון: “אנשים מפחדים מאשפוז והיו כמה משפחות שחיכו ממש עד לרגע האחרון, וכאשר המטופל הגיע אלינו מצבו כבר היה קשה מאוד. מומלץ לפנות לבית חולים או לרופא בזמן מוקדם יותר ולא רק כשמגיעים לקוצר נשימה חריף. מרגע שמופיעים תסמינים כמו קוצר נשימה וחום שלא יורד – לפנות מיד לבית החולים כדי שנוכל לטפל וכך נוכל לראות תוצאות יותר טובות”.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. הקבה בכבודו ובעצמו מנפץ לכם את אלילי השקר של המגיפה המזויפת שנקראת קורונה

    אלוקים מנפץ לכם את אלילי השקר של הקורונה וימשיך לנפץ לכם את כל התחזיות שלכם

    חיים |
    הגב
  2. הגיע הזמן לפתוח עיניים החיסון הזה מגביר תחלואה.. תתחילו להקשיב לד"ר זלנקו מארה"ב איך לטפל בחולים

    .

    נ |
    הגב