בנט בהתבטאות דרמטית: אנחנו בפתחו של מצב חירום

הוריאנט החדש מדאיג את בנט ואת העולם, הבורסות צונחות

ראש הממשלה, נפתלי בנט, התייחס בפתח הדיון בעניין זן הקורונה החדש – B.1.1529: שעלול להרוס את החיסוו ולהחזיר את ישראל והעולם למצב שהיה בתחילת הקורונה.

בנט סיפר: "לפני כמה שבועות, כשעשינו את התרגיל הלאומי "אומגה" לתרחיש של וריאנט קטלני חדש, זה היה נראה קצת תלוש. מיותר לציין שזה אחד המהלכים הכי משמעותיים שהכינו אותנו בדיוק למצב שאנחנו עכשיו, אולי, נמצאים בו. כבר אתמול בערב חזרנו לתובנות מהתרגיל והתחלנו ליישם במהירות.

לדברי בנט, הוריאנט החדש מדבק מאוד, בקצב הרבה יותר מהיר מהדלתא. אנחנו כרגע ניזונים ממערכת הבריאות של דרום אפריקה, שעושה עבודה מאוד מרשימה, אבל אין לנו עדיין את מלוא המידע. בימים הקרובים הידע שלנו יתרחב בצורה מאוד מהירה – נדע האם הוריאנט באמת פורץ חיסוניות, באיזה קצב, האם זה קטלני יותר או לא, איך זה משפיע על ילדים, וכיו"ב.

במהלך הלילה עודכנתי שנמצאה חולה מאומת פה בישראל, וזה מטריד.

*עיקרון העל שלנו כרגע הוא לפעול מהר, חזק ועכשיו. בעיקר במה שנוגע לכניסות לישראל והיציאות ממנה,* עד שהמצב יתבהר. כשיתבהר, נחליט מה אנחנו עושים.

*אנחנו כרגע בפתחו של מצב חירום, אני מבקש מכולם היערכות והירתמות מלאה לעבודה מסביב לשעון".*

ארגון הבריאות העולמי יכנס היום (שישי) מומחים בז'נבה כדי לדון בזן הקורונה החדש שמקורו בדרום אפריקה. בדיון יוחלט האם מדובר בזן שצריך לעורר דאגה.

בתוך כך, ‏לחץ בשוקי ההון בכל העולם מזן הקורונה החדש: באירופה נרשמות עם פתיחת המסחר ירידות של עד 4%, בורסות אסיה נסגרו קודם בירידות של 2.5%, ובוול סטריט החוזים העתידיים נסחרים בירידות של 2.5%

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *