בנט גילה: "ההגנה של החיסונים היא חלשה יותר ממה שקיווינו"

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום דיון בעניין נגיף הקורונה בקריה בתל-אביב וגילה כי החסונים כבר לא כל כך יעילים

ראש הממשלה, נפתלי בנט, קיים היום דיון בעניין נגיף הקורונה בקריה בתל-אביב.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר הביטחון, השר לביטחון פנים, שרת הפנים, שרת התחבורה, שר התרבות והספורט, שרת החדשנות והמדע, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ"ל משרד הבריאות, ראש שירותי בריאות הציבור, ונציגי מל"ל, צה"ל, משטרת ישראל, משרד האוצר וגורמי מקצוע נוספים.

ראש הממשלה אמר בדיון: "כרגע בכל רחבי העולם מוטציית הדלתא ממש מזנקת, כולל במדינות מחוסנות, כמו אנגליה, ישראל וארה"ב. באנגליה אנחנו רואים בימים האחרונים זינוק במספר הילדים המאושפזים היומי. זו התפתחות שאנחנו ערים לה ומתמודדים איתה באופן מושכל ואחראי."

בנט גילה כי "כרגע יש דעה הולכת ומתרחבת שיכולת ההגנה של החיסונים הקיימים אל מול הדלתא, היא חלשה יותר ממה שקיווינו. אנחנו לא יודעים בדיוק עד איזו רמה החיסון עוזר, אבל בצורה משמעותית פחות. כולנו מקווים לראות האטה, אבל העובדות כרגע הן שאין האטה – לא פה ולא בעולם."

בנט עקץ את נתניהו: "מי שקיווה שהחיסונים לבדם יפתרו את הבעיה, הם לא. צריך אסטרטגיה שמביאה כמה שיותר חיסונים מצד אחד אבל מצד שני מבינה גם את מגבלות החיסונים."

בנט הציג את התפיסה הכוללת של הממשלה:

1. רציפות חיסונית – רצף במלאי חיסונים והגברת מאמצי החיסון, לצד בדיקה של מתן בוסטר שלישי, לפחות לזקנים.

2. יצירת כללי קורונה לשגרה לאורך זמן – אנחנו צריכים להתרגל לזה. זה לא נעים לאף אחד, אבל זה עובד. מכל הפעולות ומכל הטכנולוגיות, זה הדבר הכי אפקטיבי נגד כל הנגיפים.

3. חיבור לשטח – אתמול, למשל, ראינו שהייתה דוגמה נהדרת לאיך יוצרים מתווה ואני רוצה שזה יימשך. ישבנו עם בעלי האולמות, יצרנו יחד איתם מתווה מוסכם, היינו מאוד מהירים, זה התקבל פה אחד, והם הביאו רעיונות שלא חשבנו עליהם.

4. בדיקות עצמיות – מתחילת הקורונה ועד הרגע הזה, אי אפשר לקנות בארץ בדיקה עצמית אבל בכל העולם יש. אנחנו רוצים להציף את המדינה בבדיקות עצמיות אמינות. בשלב שני, ובמהירות, נייצר גם מתווים רשמיים, מבוססי בדיקות עצמיות. אנחנו צריכים לחשוב עליהן כמו לקחת חום, זה צריך להיות דבר שבשגרה.

זו אחריות גדולה יותר, בשיתוף עם הציבור. האחריות שלנו היא לייצר רצף חיסונים, לחסן אנשים, לייצר מתווים, אבל גם את הציבור אנחנו צריכים להרגיל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *