בנט דוחה את ההצעה הנדיבה של נתניהו: "אין לו ממשלה בגלל סמוטריץ'"

לאחר שראש הממשלה הציע לבנט לשמש ראש ממשלה ראשון ברוטציה, ‏בנט מגיב על ההצעה של נתניהו ודוחה אותה, "הצעה לא מובנת בגלל שסמוטריץ' שרף את כל האפשרויות לכך"

לאחר שראש הממשלה הציע לבנט לשמש ראש ממשלה ראשון ברוטציה, ‏בנט מגיב על ההצעה של נתניהו ודוחה אותה, "הצעה לא מובנת בגלל שסמוטריץ' שרף את כל האפשרויות לכך. לא ביקשתי מנתניהו ראשות ממשלה. רק ממשלה.", אמר בנט בישיבת הסיעה.

"מטבע הדברים", הוסיף בנט, "יש הרבה ספינים במערכת – עדיפות הראשונה הייתה ועדיין היא ממשלת ימין. לשם הקמת ממשלת ימין אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא שקלנו אותם".

לאחר דבריו אמר לפיד: ״לא נמליץ על בנט לקבלת המנדט אצל הנשיא, אנחנו המפלגה הגדולה והמנדט צריך להיות אצלי״.

בנט אמר בישיבת הסיעה כי אנחנו מתקרבים לתום תקופת המנדט של נתניהו. כמו שאמרתי בתחילת הדרך, מטרת העל שלנו היא להקים ממשלה ולמנוע סיבוב נוסף של בחירות. העדיפות הראשונה שלי הייתה ונשארה ממשלת ימין. אני יודע שזה מאכזב הרבה אנשים, לפעמים בשמאל, אבל אני איש ימין ואני לא מתכוון להשתנות.

לשם הקמת ממשלת ימין אנחנו מוכנים לשקול דברים שבעבר לא חשבנו שנגיע אליהם. אני חוזר ואומר, המכשול להקמת ממשלת הימין הוא לא ימינה.

שמעתי עכשיו את הצעתו של נתניהו. אני חייב לומר – הצעה זו אינה מובנת לי.
לא ביקשתי מנתניהו את ראשות הממשלה אלא ממשלה. ואת זה, לצערי, אין לו, כי סמוטריץ שרף את כל הגשרים להקמת ממשלת ימין.
זו המציאות. זה לא העניין שיציעו לי עוד משהו.
לפני שלושה שבועות אמרתי לראש הממשלה: ׳יש לך את האצבעות שלנו, תביא ממשלה׳. לא ביקשתי ראשות ממשלה. אתה לא צריך לשכנע אותי בעוד ועוד תופינים, תביא ממשלה – אנחנו מוכנים לעזור׳.

בנט האשים את נתניהו, "לנתניהו פשוט אין ממשלה והוא מנסה להפיל את זה על ימינה. זו האמת. אני רוצה לשמור פה על טון מכבד לראש הממשלה אבל חשוב להגיד דברים כהוויתם – בפשטות, בבחירות האלה הוא הקים מפלגת לוין, ועכשיו הוא ל מצליח להשתלט עליה. שיפנה את כל הסרטונים הנרגשים לסמוטריץ. אני אומר בקול ברור את מה שאמרתי מההתחלה:

לסיום אמר בנט, "אם נתניהו לא יצליח להקים ממשלת ימין, ננסה להקים ממשלת אחדות, מתוך מחשבה שהדבר הכי מזיק, הכי הרסני, למדינת ישראל ולציבור הישראלי בימים אלה, אלה עוד בחירות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *