בנט הדליף? "סער מתקרב לאחוז החסימה"

בנט הבהיר כי בניגוד לשמועות: "לא אתן לאף אחד לגרור אותנו לבחירות חמישיות בשום מצב. גם לא אתן את ידי בשום מצב שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, עם או בלי רוטציה"

יו"ר ימינה נפתלי בנט הגיע לכנס הבחירות של סרוגים והפתיע כשאמר: "סער מתקרב לאחוז החסימה, לא שוחחתי איתו על מה קורה אחרי הבחירות". אמש נפגשו סער ובנט באולפן חדשות 12 והפגינו ידידות יוצא דופן, סער הצהיר שלא ישב עם ביבי ובנט אמר שהם ישבו יחד בקואליציה, רק שלא נקב בשם של איזה קואלציה הוא בדיוק מתכוון בדבריו.

"נזכיר לכולם באותה החלטה, רק אני ואיילת הצבענו בעד הפינוי, ושרי הליכוד כולם וכל שאר שרי הממשלה התנגדו" אמר. "כל כך הרבה שנים נתניהו אמר שבגלל האג לא נחיל ריבונות, או לא ניישב, או לא נפנה. בסוף לא החלנו, לא יישבנו, לא פינינו, ועדיין קיבלנו את האג".

"כל מהלך ימני שהתבצע בשנים האחרונות, קודם על ידינו. בלמנו את תכנית קרי, העברנו את חוק משאל העם על הראש של נתניהו, מינינו את איילת שקד. גם תכנית הריבונות, הצגנו לפני עשר שנים – אנשים אמרו שאנחנו מטורפים, פתאום הם מקדמים את זה".

"אני לא אכנס לויכוח על מי יותר ימני, אך רק אשאל שאלה אחת – יש רפורמה אחת במערכת המשפט שנתניהו עשה בכל חייו?" תהה בנט. "מול מי הוא שמר על מערכת המשפט? זו סוגיית יסוד בימין, אולי הכי בוערת. היו כאלה שניסו, ונתניהו היה זה שבלם – זה טוב? זה ימני?".

"על האפשרות שישב בממשלת שמאל אמר בנט, אני מתחייב על כמה דברים – לא אתן לאף אחד לגרור אותנו לבחירות חמישיות בשום מצב. גם לא אתן את ידי בשום מצב שיאיר לפיד יהיה ראש ממשלה, עם או בלי רוטציה. לא כי הוא איש רע, אלא כי אני איש ימין והוא איש שמאל. בנוסף התנאי הבסיסי יהיה מימוש תכנית סינגפור. לא פסלתי את ביבי, אבל גם לא בכיס שלו. החתימה של אחרים שיהיו עם נתניהו בכל מחיר זה טעות, כי הוא בדרך כלל בז להם וזורק את מי שנמצאים בכיס שלו".

על מצבו של גדעון סער אמר בנט, "הצבעה לגדעון סער זו הצבעת מחאה ריקה, הוא מתקרב לאחוז החסימה. אני לא באובססיה לראשות, אלא רק לעם שלי. הדבר היחיד שיודעים עם ימינה שזה הצבעה לממשלה רצינית. אני מתחייב שאהיה רק בממשלה ימנית, כמו שאמרתי כל הדרך. היחידים שבאמת הביאו הישגים זה איילת ואני. בצלאל בסדר, אבל הוא נשען על העמידה שלי מול נתניהו. הכל תלוי בציבור, הוא צריך לתת לנו את העוצמה לפעול".

לדבריו, "ראש הממשלה נתניהו מייחל שנחזור לימים שבהם היינו בכיס שלנו, שיוכל לנפנף בנו לדת ושלא נתעסק בביטחון. ההסכם שסמוטריץ' חתם עליו מאד בעייתי – כתוב שהם חייבים להמליץ על נתניהו, וגם להיות תמיד איתם, גם אם הוא שובר שמאלה – תמיד נתניהו. התפיסה שתמיד אנחנו צריכים להיות קטנים ובכיס זו שגיאה גדולה. רק בגלל שלא היינו בכיס שלו נהייתי שר ביטחון".

בנט המשיך:"אני לא יודע מה יהיה בעוד יומיים ב-22:01. עדיין לא שוחחתי עם אף אחד על מה קורה אחרי הבחירות, גם לא עם גדעון סער. אבל סדרי העדיפויות זה קודם הקמת ממשלה מתפקדת ולא עוד בחירות. השנה האחרונה הייתה מזעזעת לא בגלל הקורונה. זה שיש 4 מערכות בחירות לא קשור לקורונה, וגם זה שחאן אל-אחמר עוד פה לא קשור לקורונה. מה ימין בדברים האלה? זו מדיניות ימנית?".

על הקשר שלו עם סער אמר, "אי אפשר להחרים ולהחרים. אני לא מחרים את סער, נמאס לי משיח החרמות. אני הולך עם כל ישראל, והסיבה שיש תנועה דווקא מהפריפריה אלינו זה כי רואים את הדאגה. אני לא שייך לפלג אחד או אחר, המשימה שלי היא לחבר את כולם – ובזה אני טוב".

מתקווה חדשה נמסר בתגובה: "כפי שעלה מסקר פרופסור קמיל פוקס ביום שישי האחרון, גדעון סער במגמת עלייה ובנט במגמת ירידה. הדרך היחידה לחלץ את בנט מזרועות נתניהו היא להצביע תקווה חדשה. תנו לנו את הכוח להציל את בנט מנתניהו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *