בנט הציג את מתווה הבידודים: ילדי ישראל חוזרים בשבוע הבא ללמוד

רה"מ בנט: החל משבוע הבא ילדי ישראל חוזרים ללמוד באופן רציף. נתחיל במבצע 'בודקים ולומדים' במסגרתו כל ילדי ישראל עד גיל 18 ייבדקו פעמיים בשבוע

ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת החינוך יפעת שאשא ביטון, הציגו הערב (חמישי) רשמית את מתןוה הבידודים החדש.

מיום חמישי יבוטלו הבידודים עד גיל 18 וגם מחוסנים ידרשו לשתי בדיקות ביתיות בשבוע.

מאומתים לא יוכלו להגיע למסגרות החינוך, והבדיקות – יחולקו בחינם לתלמידים.

"בשבועות האחרונים כמעט כל ההורים בישראל חווים מצוקה", אמר בנט בראשית ההצהרה. "גל האומיקרון מגיע בימים אלה לשיא שלו, מספר הנדבקים גדול, ולכן מספר המבודדים, גם בקרב הילדים, גדול, וקשה לקיים ככה חיי שגרה, בבית, בלימודים, ובעבודה. אני קשוב למצוקה. אנחנו נזהרים מאד בכל מה שקשור לבריאות הילדים. לכן חיכינו לראות מה קורה במקומות אחרים בעולם, שנמצאים בשיא הגל. וידאנו, ואנחנו ממשיכים לוודא, שאנחנו על קרקע בטוחה מבחינת סיכוני האומקירון לילדים".

בנט אמר עוד: "אזרחי ישראל, את גל האומיקרון אנחנו נצלח בעזרת השם עם מינימום פגיעה בכלכלה ובחיי אדם. זה מה שסימנו בתחילת הדרך – לשמור על הכלכלה פתוחה. נכון, להיאבק במגיפה זה מסובך. זה טבעו של האומיקרון. אבל בזכות החלטות נכונות ומהירות בתחילת הדרך שקיבלה הממשלה, אנחנו הצלחנו להתכונן בצורה הכי טובה בעולם, לעצב אסטרטגיה אחרי שראינו מה קורה בחו"ל, לרכוש תרופות, לחסן כ-600,000 מבוגרים בחיסון רביעי, ולשמור על בתי האבות ועל הפגיעים ביותר בחברה."

אני מבקש להביע הערכה לציבור הישראלי, ובעיקר לכם ההורים, על הסבלנות והאחריות שאתם מגלים בימים אלה. הגל הזה קשה לכולם, יש מאומת כמעט בכל בית, אבל צריך לומר את האמת – האומיקרון פחות אלים, והגל הזה יסתיים מהר יחסית לגלים קודמים.

אני שוב מודה לחבריי בממשלה, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לשרת החינוך יפעת שאשא-ביטון, ולצוות הנהדר של משרד הבריאות. היה לנו חשוב להגיע לכאן כולנו, כאיש אחד. המתווה הוא מתווה משותף – על דעת כולם. אנחנו פועלים ונמשיך לפעול בצורה אחראית ושקולה. הבדיקות של כל ילדי ישראל, פעמיים בשבוע, יסייעו לנו גם להפחית את התחלואה ולהביא את הגל לסופו.

יש אור בקצה המנהרה, בעוד פחות משבוע הלימודים חוזרים למסלולם הרגיל. אנחנו בישורת האחרונה, עוד קצת סבלנות ונעבור את זה ביחד".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *