"מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף": הנאום המשעשע של נתניהו

אחרי נאום בנט, עלה לנאום יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו שתקף את ראש הממשלה ולא כינה אותו 'ראש הממשלה'. צפו בנאום

אחרי נאום בנט, עלה לנאום יו"ר האופוזיציה, ח"כ בנימין נתניהו שתקף את ראש הממשלה ולא כינה אותו 'ראש הממשלה'. "את 100 הימים הראשונים של הממשלה הזאת אפשר לסכם במשפט אחד – הממשלה מכילה, התקשורת מכילה – ואזרחי ישראל אוכלים אותה", אמר נתניהו. "כשאני אומר הממשלה 'מכילה' – אני מתכוון קודם כל למדיניות הקורונה. שקד אמרה להכיל את המתים. זה אומר להשלים עם מוות של אנשים אחרים. לא להילחם מלחמת חורמה בתמותה, פשוט להפקיר אנשים למותם. אפשר לעשות ספינים, להסתיר, אבל הטבלה לא משקרת", תקף נתניהו.

"תחת ההנהגה שלנו, מדד בלומברג דירג את ישראל מקום 5 בעולם בהצלחה במאבק בקורונה, תחת הממשלה שלכם הוא מדרג אותנו במקום 41 מתוך 53 מדינות. כמעט בתחתית המדינות שנבדקו", האשים, "דרדרתם אותנו עשרות מקומות למטה. בנט, אתה הבטחת שתביא שינוי בקורונה – רק בעניין הזה צדקת. הבאת שינוי דרמטי לרעה, לא לטובה. רק לפני פחות מארבעה חודשים העברנו לכם מדינה עם 0 מתים ליום אבל מאז הקמת הממשלה, 1,392 אנשים מתו. את רובם אפשר היה להציל".

נתניהו תקף את התקשורת ואמר: "מהדורות החדשות הפכו לפינת ליטוף יומית לממשלה" המשיך נתניהו, "אתם זוכרים שלא מזמן הייתה מילה כזאת בעברית – מחדל. השתמשו בה בוקר וערב. פתאום היא נעלמה מחיינו. אין מחדלים, אין בדיקת עובדות, יש רק פרגון: 'בנט מאושר', 'בנט מרוצה', 'בנט מבסוט', 'בנט הציל תוכי' וכמובן שמנסים להסתיר מי הוא ראש הממשלה בפועל – מנסור עבאס – זה שאישר לבנט ללכת לאו״ם, אבל לא אישר לו ללכת לאום אל-פאחם".

"אמרנו לכם 'תביאו את החיסונים, תביאו את החיסון השלישי'. אם הייתם פועלים בזמן – לא הייתם מבזבזים זמן יקר בהססנות, בחוסר מנהיגות, בהכלה משוועת, הייתם מצילים חיים רבים", תקף נתניהו, "אני זועק את זעקתם של למעלה מאלף משפחות – כמעט פי 4 ממספר הנספים כל שנה בתאונות הדרכים. לו הייתם פועלים בזמן, הייתם חוסכים את המחלה מעשרות אלפי ישראלים שיסבלו מתופעות לוואי קשות לשנים רבות ואולי לכל חייהם. הייתה לכם את האפשרות להביא את זה ולא הבאתם".

"הממשלה הזאת, אתם, מכילים לא רק את הקורונה – אלא גם את הגרעין האירני", הוסיף נתניהו. "בנט ולפיד התחייבו באופן שערורייתי שלא לפעול נגד החזרה של ארה"ב להסכם הגרעין המסוכן. על פי ההסכם, אירן תוכל לפתח צנטריפוגות מתקדמות ביותר שיאפשרו לה להעשיר אורניום לפצצת אטום בלי שום הגבלה ובלי שום סנקציות. ההסכם הזה הופך את אירן בהכשר בינלאומי למדינת סף שתוכל לפתח ארסנל גרעיני של מאות פצצות אטום שמכוונות לראש שלנו. התחייבתם שלא לבצע שום פעולה מבלי לתאם אותה מראש עם ארה"ב. איך אמר בנט – 'אתם השתגעתם?' איזו לגיטימציה תהיה לישראל לסכל את הגרעין האירני, איך תפעלו באירן? איך תתקפו באירן?".

"כדי לצאת ידי חובה", פנה נתניהו לבנט, "אמרת באו"ם כמה מילים שבלוניות על אירן אבל את הדבר החשוב באמת לא אמרת. שישראל מתנגדת בתוקף לחזרה להסכם הגרעין ושהיא תמשיך לסכל אותו – עם או בלי הסכמת ארה"ב. במקום לתקוף את ההסכם המתגבש, תקפת את מערכת הבריאות הנפלאה שלנו. במקום להתעמת עם חמינאי, התעמתת עם שרון אלרעי. כשאתם מכילים את הסכם הגרעין האירני, אתם נכנעים לגרעין האירני. אתם מקבלים אותו כעובדה מוגמרת".

"וכמובן, שמנסים להסתיר מי ראש הממשלה בפועל – יאיר לפיד לצד מנסור עבאס", האשים נתניהו – ובשלב הזה העיר ח"כ עבאס שהדברים אינם נכונים, כינה אותו "אבו יאיר" ואמר לו שהוא יודע למה הוא קורא לו כך, כיוון שניהל איתו מו"מ. "לפני נאם בנט באו"ם, פרשנים האכילו אותנו בהסברים מלומדים, שזה נאום חשוב, שזו במה מכובדת ושבנט יבדל את עצמו כמנהיג מסוג אחר. אחרי הנאום, כשההר לא הוליד עכברון, הגיעו התירוצים. זו לא במה חשובה כל כך, לאף אחד לא אכפת מהנאום. התקשורת דואגת להשתיק ולהסתיר הכל. התקשורת דואגת לממשלה – והממשלה דואגת לתקשורת".

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. יונית לוי ורינה מסריח ואברמוביץ וכו. וכו. ימח שמם וזכרם

    אמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב