בנט זעם על סמוטריץ":"שיפסיקו כבר למדוד את גודל הכיפה שלי"

יו"ר ימינה נפתלי בנט בועידת הנדל"ן הלאומית של מקור ראשון על המתקפות של סמוטריץ' נגדו: "שיפסיקו כבר למדוד את גודל הכיפה שלי. זאת יהדות מתנשאת, מתבדלת ויהירה"

יו"ר ימינה ח"כ נפתלי בנט התראיין לכתבת הפוליטית של מקור ראשון עטרה גרמן במסגרת ועידת הנדל"ן של העיתון. בראיון התייחס בנט למתקפות של מפלגת הציונות הדתית כלפיו ("זה כואב וזאת לא הדרך. שיפסיקו כבר למדוד את גודל הכיפה שלי. זאת יהדות מתנשאת, מתבדלת ויהירה. 8 שנים אתם יושבים איתנו, ועכשיו פתאום לפני הבחירות בנט שמאלן?), באשר להקמת ממשלת ימין בראשות נתניהו ("נתניהו כבר לא יוכל להקים ממשלת ימין – זה לא מתקרב במספרים. ימינה יורשת את הליכוד"), למפגלת תקווה חדשה ("מפלגה של פוליטיקאים, שמונה מהעשירייה שלו ישבו עד לפני כמה חודשים בממשלה של ביבי והסבירו כמה הוא נפלא"), והשיב על השאלה איך יקדם מדיניות ימין אם אינו פוסל ישיבה עם העבודה ומרץ ("אפשר להביא הישגים רק אם יש לך מנופים, כשאתה לא בכיס של אף אחד. זו שגיאה לבוא מראש ולחתם הסכם עם נתניהו. לא מבין מי שהולך וחתום לו שוב. השתגעתם?")

יו"ר ימינה נפתלי בנט התראיין לכתבת הפוליטית של מקור ראשון עטרה גרמן במסגרת ועידת הנדל"ן של העיתון. בראיון התייחס בנט לבחירות הקרובות ואמר: "כל מי שמסתכל מה קורה במדינה מבין שאנחנו תקועים. נתניהו כבר לא יוכל להקים ממשלת ימין – זה לא מתקרב במספרים. לכן ימינה יורשת את הליכוד כעמוד השדרה המרכזי. הדרך היחידה להזניק את הכלכלה, להחליף את נתניהו ולשמור על שלטון הימין זה ימינה. אין דרך אחרת. אם הציבור ימשיך להצביע כמו שהצביע עד היום לגוש מעריצי רק ביבי או לגוש רק לא ביבי, לא נגיע לשום מקום. כל קול שהולך ללפיד, סער או איווט מכניס אותנו לאותו סחרור. כל קול שהולך לליכוד או לשותפים בגוש רק ביבי – נגיע לאותו מבוי סתום. הפקק שיחלץ אותנו מזה וימנע בחירות חמישיות זה רק ימינה.

על המתקפות מצד מפלגת הציונות הדתית: "זה כואב וזאת לא הדרך של הציונות הדתית. לצערי מרגע שבצלאל פיצל את הציונות הדתית הוא לא חדל מלתקוף אותי אישית בכל מיני דברים. אני רגיל לזה כבר 8 שנים. תקפו את אשתי שהשרוולים שלה לא מספיק ארוכים, שהיא לא מספיק דתייה. תקפו את הבן שלי, עכשיו תוקפים אותי. אני לא חושב שאנשים שהם הציונות הדתית צריכים להתנהג בצורה הזאת. אנחנו מציגים תוכנית חינוך, תוכנית סינגפור, תוכנית בינוי, בואו תציגו את התוכניות שלכם. למה כל היום לתקוף? אף אחד לא ילמד אותי מה זה להיות ימין, כי אני זה שאישרתי את הפקולטה לרפואה באריאל, ואני זה שביטלתי את מל"ג יו"ש ואני זה שהעברתי את חוק ההסדרה, ואני זה שמינתי את איילת שקד כנגד כל הרצון של כולם לשרת המשפטים הטובה בתולדות ישראל, ואני זה שהבאתי את תוכנתי הריבונות ואני זה שאישרתי שכונה בחברון, לא אף אחד מהאנשים הדברנים האלה. אז לדבר לפני בחירות מאוד יפה, אף אחד לא ילמד אותי מה זה להיות ימין, מה זה להיות ציונות דתית ושיפסיקו כבר למדוד את גודל הכיפה שלי. מה זה הדבר הזה? זאת הדרך? זאת יהדות מקרבת? זאת יהדות מתנשאת, יהדות מתבדלת, יהדות יהירה, וזה לא מה שהציונות הדתית מאמין בו".

על ההבדל בין תקווה חדשה לימינה: "יש הבדל עצום בינינו לבין המפלגה של גדעון. זו מפלגה של פוליטיקאים מיומנים, אנחנו מפלגה של עשייה ושל יזמים. המדינה לא זקוקה לתחלופת פוליטיקאים בפוליטיקאים. אגב שמונה מהעשירייה שלו ישבו עד לפני כמה חודשים בממשלה של ביבי והסבירו כמה הוא נפלא. אנחנו היינו האופוזיציה המובילה".

על העובדה שהוא מתעסק רק הפרנסה ולא מדבר על מערכת המשפט והחלת הריבונות: "אנחנו עושים את הדברים האלה, לא מדברים, זה ההבדל. אנחנו לא מקשקשים לפני בחירות. אני מת על זה שנתניהו מגיע דקה לפני בחירות ועומד ב E1 ואומר אנחנו נבנה ונעשה. כלום הם לא עשו! היחידים שעשו ימין בממשלות שחלפו זה עבדך הנאמן ואיילת שקד. לא הדברנים שם ולא הדברנים משם. אני רוצה לומר משהו על חברנו באיחוד הלאומי. 8 שנים אתם יושבים איתנו, ועכשיו פתאום לפני הבחירות בנט שמאלן? איילת שקד היא אנטי דתית? זו לא התנהלות ראויה".

על השאלה איך יקדם מדיניות ימין בזמן שהוא לא פוסל ישיבה עם העבודה ומרצ: "מי שקידם בשנים האחרונות יותר מכל אחד אחר זה אני. יש פה שיעור בסיסי בפוליטיקה, הרי נתניהו לא באמת מגלם את הימין. הוא לא עשה שום שינוי במערכת המשפט מאז שהוא בפוליטיקה, הוא לא החיל ריבונות על סנטימטר אחד. איך אפשר להביא הישגים? אם יש לך מנופים, כשאתה לא בכיס. לבוא מראש ולחתום הסכם עם נתניהו ולומר אנחנו בכיס שלך זו שגיאה. הוא פירק את גוש הימין, אני לא מבין מי הולך עוד פעם ואומר אני בכיס שלך. איך הבאתי את איילת שקד למשרד המשפטים? בכוח פוליטי, ולא כשאתה אומר מראש שאתה בכיס. אצלי הקו האדום הוא במעשים. יש איזה תופעה מעניינת. באים מפלגות שלא עשו כלום במשך כל השנים ותמיד דקה לפני הבחירות פתאום הם אומרים ימין. הליכוד מדבר על ממשלת ימין ימין. קחי רשימה של מה הם עשו ומה אנחנו עשינו. אנחנו המפלגה ששינתה את פני ישראל והביאה את הקו הלא מתנצל שגאה בארץ ישראל – זה אנחנו. כשנתניהו נאם על 2 מדינות וזרק החוצה את האיחוד הלאומי, אגב מה שיקרה גם הפעם אם הוא יוכל. כשהוא היה יכול לבחור בין אהוד ברק לאיחוד הלאומי הוא יכל להקים ממשלת ימין, הוא זרק את האיחוד הלאומי, ועכשיו האיחוד הלאומי עוד פעם חותמים לו. השתגעתם?

על השאלה האם יקרא לציונות הדתית לפרוש במידה והיא תתנדנד סביב אחוז החסימה:" אני לא קורא לאחרים מה לעשות. לפי כל הסקרים שלנו יש להם מנדט נסתר של חב"ד והחרדים והם עוברים בקלות. לכן הצעקות געוואלד שיהיו בדקה ה90, שביבי יגיד, וסמוטריץ' יגיד, אנחנו רגילים לזה. אין לזה שחר".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *