בנט למרקל: "הפלסטינים לא הולכים לשום מקום. אני אדם פרגמטי"

ראש הממשלה נפתלי בנט אירח בצוהריים (ראשון) למסיבת עיתונאים משותפת את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. מוקדם יותר, הבוקר, הממשלה התכנסה לישיבה חגיגית במלון המלך דוד בירושלים, בהשתתפות מרקל, שהגיעה לישראל לביקור פרידה.

ראש הממשלה נפתלי בנט אירח בצוהריים (ראשון) למסיבת עיתונאים משותפת את קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. מוקדם יותר, הבוקר, הממשלה התכנסה לישיבה חגיגית במלון המלך דוד בירושלים, בהשתתפות מרקל, שהגיעה לישראל לביקור פרידה.

בנט אמר בהצהרתו כי "לא מתעלמים מהפלסטינים, הם לא הולכים לשום מקום. אני אדם פרגמטי, עושים שורה של פעולות בשטח כדי להקל על כולם". מרקל מצידה אמרה כי הפתרון לדעתה הוא שתי מדינות לשני העמים.

"המחויבות שלך לביטחונה של מדינת ישראל היא גם במעשים, לא רק במחוות ובמילים", אמר בנט במסיבת העיתונאים. "מדינת ישראל היא מגדלור בסערה, הדמוקרטיה היחידה באזור מוכה קיצוניות שמתמודדת עם אויבים מכל עבר. יש בישראל שיוויון מובן מאליו בין גברים לנשים, בין יהודים ללא יהודים. ישראל שואפת לצמוח ולשגשג לטובת אזרחיה ולתרום לעולם מהידע ומהחדשנות שלנו".

"אנחנו משקיעים בעצמנו, אבל האויבים שלנו, בראשם אירן, עוסקים בנו בצורה אובססיבית ומוכנים לשלם מחירים גדולים מאוד, לגרום לסבל אמיתי לבני עמם, כדי להציב בפנינו איום קיומי", הוא ציין. תוכנית הגרעין האירנית הגיעה לשלב שמחייב מנהיגות. השלמה עם הפיכתה של אירן למדינת סף גרעינית תהיה כתם מוסרי על העולם החופשי, ויותר מכך – תאיים על שלום העולם".

"ניתן רק לדמיין את מידת הנזק שהם יגרמו אם העולם ידע שמאחורי הבריונות הזאת עומדת גם פצצת גרעין. את האירנים אין טעם לנסות לפייס, הם מפרשים פייסנות כחולשה. הם ממשיכים להתל בקהילה הבין-לאומית, למשוך זמן וכל העת להתקדם בהעשרת האורניום, ובערעור היציבות באזור. זוהי נקודה קריטית, ועמדתה של גרמניה חשובה במיוחד", הוא הדגיש. "אנחנו בישראל עסוקים במעשים ופועלים מול אירן בכל המימדים, כולל בלימה יום-יומית של הנסיונות שלהם להציף את האיזור שלנו בנשק".

"המסר לאירן הוא חד-משמעי – לחזור לשולחן הדיונים", השיבה קנצלרית גרמניה היוצאת. "תפיסת הביטחון שלי ידועה – צריך לדאוג גם לשכנים של ישראל. זה טוב שיש יחסים טובים עם מדינות ערביות כמו ירדן, נעמיק יותר בדיונים שלנו".

"הממשלה הזאת היא ממשלה מגוונת מאוד בדעותיה, יכול להיות המגוונת ביותר בעולם. סביב השולחן הזה ניתן לשמוע כמעט כל דעה אפשרית על כל נושא", אמר בנט בישיבת הממשלה. "ובכל זאת, יש בין כל מי שיושב פה הסכמה בסיסית על כמה נושאים מהותיים. אחד מהם הוא החשיבות שכולנו רואים ביחסים עם גרמניה, בצורך לשמור עליהם ולשפר אותם, ובהערכה הגדולה של כולנו כאן לתפקיד המיוחד שאת ממלאת לאורך השנים בביצור הקשר הזה, שיושב על פצע היסטורי עצום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *