בנט נכנע לרע"מ: הטרקטורים של קק"ל ירדו מהשטח

סערת הנטיעות בנגב: אחרי המהומות – הושגה פשרה

שר הרווחה מאיר כהן, והשר הממונה על הסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב, השיג היום (רביעי) פשרה עם רע"מ בסערת הנטיעות בנגב שאיימה להפיל את הממשלה.

על פי הסכם הפשרה, הטרקטורים של קק"ל יעזבו את השטח בהמשך היום, הנטיעות יושעו והצדדים יתכנסו למו"מ מואץ להסדרת הסוגייה.

אמש פרצו מהומות בנגב בין בדואים לשוטרים. המשטרה עצרה מעל 9 מתפרעים שהציתו רכבים וחסמו צירים מרכזים.

מוקדם יותר היום אמר השר כהן: "אחרי שנים של הזנחת הנגב ובריחה מקבלת החלטות בכל הקשור לסוגיית ההתיישבות הבדואית בדרום, הממשלה הנוכחית עסוקה במרץ רב בהקמת ישובים חדשים בפזורה ובהסדרת ההתיישבות, תוך הידברות עם המנהיגות הבדואית המקומית, ומעל הכל – תוך שמירה על ריבונות המדינה. "אני מפציר בכל הפוליטיקאים, מכל הצדדים, לקחת אחריות – לא ללבות את אש המחלוקת ולא לתקוע מקלות בגלגלי ההסדרה. הממשלה מחויבת לפתור את הסוגיות הקשורות לחברה הבדואית בנגב ובכך אני עוסק. לצד הזכות העליונה שיש למדינה לנטוע בשטחה חשוב לעשות זאת באחריות ועל כן יש להיערך מחדש בכל הנוגע לסוגיית הנטיעות.

"כמי שמרכז את תכניות ההסדרה, אני נמצא בדיאלוג עם כל הצדדים הנוגעים בדבר בניסיון להגיע לפתרון שמקדם את הסוגיה, שהיא הסוגיה החשובה ביותר להחזרת החוק והסדר לנגב", הוסיף השר כהן, שכעת הצליח לפתור את המשבר.

תנועת רגבים מסרה כי ההתקפלות של הממשלה – רוח גבית לגל האלימות הבא. "בעקבות ההחלטה להקפיא את פרויקט הנטיעות של קק"ל בדרום, אומרים בתנועת רגבים כי ההתקפלות של הממשלה מהווה רוח גבית לגל הטרור והאלימות הבא, ולהמשך תשלומי הפרוטקשן של המדינה למנסור עבאס."

עוד נמסר כי "מפלגת רע"מ והבדואים הבינו כי ישפיעו על צעדי הממשלה באמצעות לחץ ואלימות קשה. מי שמתקפל בפני טרור ולחצים מזמין עליו את גל האלימות הבא. בנט ושקד ביקשו מהציבור לבחון את הממשלה במעשים ולא בדיבורים. נכון להיום, החלטת הממשלה להיכנע ולהקפיא את הנטיעות הינו מעשה המדבר בעד עצמו. הקול קול שקד, והמעשים מעשי עבאס."

חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד מסר: "במקום להטיס לכלא את הפורעים, ולהעיף מהקואליציה את תומכי הטרור, הממשלה הבזויה הזאת מעניקה פרס לטרור. בנט אתה פחדן שמפקיר את המדינה היהודית!
מחזק את כוחות הביטחון הגיבורים שלנו במאבק מול פורעי החוק האלימים."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *