בנט תוקף את החרדים: "איך נטפל במדינה החרדית בתוך המדינה?״

בראיון סוער לחדשות 13 תקף נפתלי בנט, יו"ר ימינה את החרדים סער וסמוטריץ': ״נקים ממשלה שתכניס מכלל חלקי הפוליטיקה הישראלית. איך נטפל במדינה החרדית בתוך המדינה?״

סערה פוליטית: בראיון סוער לחדשות 13 תקף נפתלי בנט, יו"ר ימינה את החרדים סער וסמוטריץ': ״נקים ממשלה שתכניס מכלל חלקי הפוליטיקה הישראלית. איך נטפל במדינה החרדית בתוך המדינה?״.

"איך בנימין נתניהו לא מתבייש להתחבק עם מנסור עבאס, אדם שביקר מחבלים שרצחו חיילים בליל הקלשונים? זו בושה וחרפה" – כך אמר הערב (רביעי) יו"ר ימינה נפתלי בנט בריאיון לחדשות 13. בנט, שנשאל אם הוא מאמין לחיבוק שמעניק ראש הממשלה למגזר הערבי, הודה כי לתחושותיו מדובר במהלך "פוליטי נטו", כלשונו, ואף כינה זאת כ"ציניות בלתי נתפסת".

בנט הסביר מדוע נפרד מבצלאל סמוטריץ', והאם מדובר היה בחילוקי דעות על רקע המיקומים ברשימה. "הוא פיצל", טען, "אני מאחל לו בהצלחה. התחרות הזאת של להיות עד יותר קיצוני, מפצל ופרובוקטיבי – אני לא בעניין הזה".

"אחת הסיבות להיפרדות היא הקצנה אין-סופית ופרובוקציות. מתקיפים אותי שאני מתראיין בתוכנית ששודרה בשבת. זו דרכי, וכבר 10 שנים שאני מתראיין בתוכניות שמשודרות בשבת. אני נשוי לאישה מבית לא דתי ואני לא מזדהה כמגזר. אנחנו עם אחד".

בנט לא חסך דברים ממפלגתו של גדעון סער, ואף טען כי "כשאני חרשתי את הארץ בשנה האחרונה, סער ישב עם יועצי תדמית והכין מפלגה". לא זו בלבד, את חברי המפלגה זאב אלקין, צבי האוזר וסער עצמו כינה כ"פוליטיקאים ערמומיים. זה מה שישראל צריכה עכשיו? עוד ערמומיות פוליטית? יש לנו את מלך הערמומיות הפוליטית".

תגובת תקווה חדשה: נפתלי בנט, כדרכו – פזיז וחסר שיקול דעת. כשהוא בלחץ – הוא יורה לכל הכיוונים. לנפתלי בנט אין ולו חלק מזערי ממהישגים ומהרפורמות שבצע גדעון סער למען הציבור בישראל.
גם בנט כבר מבין שגדעון סער הוא המנהיג היחיד שיכול להחליף את השלטון ולהוביל שינוי בישראל.

מפלגת הציונות הדתית בתגובה להודאה הערב בחדשות 13 של בנט כי החליט לפצל את ימינה בגלל שלדבריו ״הייתה תחרות של מי יותר קיצוני״ וכי ״התפצלנו בגלל הקצנה אין סופית ופרובוקציות״:יצא המרצע מן השק. למרות ניסיונות של בנט לגלגל את האחריות לפיצול על סמוטריץ' הוא הודה היום באמת לפיה הוא זרק את סמוטריץ' והציונות הדתית בשל רצונו להיראות טוב בפני החילונים במרכז ובשמאל. המשך החלטתו לשים את כל ערכי הימין והציונות הדתית בצד.

אנחנו רואים שנפתלי החליט להתנהל בזריקת בוץ במלחמות פנים מגזריות, לא זו דרכנו. לא ניגרר אליה ולא נגרור אליה את הציבור שרוצה קמפיינים חיוביים.

אנחנו נדבר על הערכים שלנו בגאון ונשתדל לייצג את הציונות הדתית ואת עם ישראל כולו. המלחמות הפנים מגזריות לא מביאות כבוד ואנו קוראים לבנט לחדול מהתנהלות זו.

דילוג לתוכן