בני ברק התעוררה למציאות חדשה ישנה

רובינשטיין: "אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי"

ריבוי מקרה התחלואה בקורונה גרמו ללא מעט אנשים לא להירדם בלילות. היה ברור לכולם שמדובר בפצצה מתקתקת שאחריתה מי ישורנה.

התמונות מהמחוז בסין, התמונות מאיטליה קפצו אל מול עיניהם של הקברניטים ועוררו בהם פלצות.

אמש ראש הממשלה בהצהרתו אמר: "אנחנו מהדקים את הגבלות התנועה מבני ברק ואל בני ברק, כדי למנוע הדבקות. אנחנו נדאג לכל אחד למחסורו"

ואז גם הפליג בתשבחות לתושבי העיר וכאן כבר נשמעה סתירה קלה לדבריו במשפטים הקודמים: "אני רוצה לציין שחל מהפך חיובי ביותר בציבור החרדי, הציבור החרדי מפנים היטב את הסכנה של התפשטות הקורונה. הציבור החרדי נשמע להוראות בגיבוי מלא של הרבנים".

וכאן הבן שואל: שהרי אם כך הדבר, מדוע סגר? ראש הממשלה מציין בפירוש שהציבור נשמע להוראות והפנים את הסכנה. האם ייתכן שבעצם ראש הממשלה לא התכוון לסגר?

ואז הגיע עוד רמז לבאות :"בהתייעצות משותפת עם השרים דרעי וליצמן והרב גפני החלטנו לצמצם למינימום את הכניסה והיציאה מהעיר".

מילת המפתח "לצמצם", כל מי שמבין את השפה העברית, יודע שלצמצם מתכוון הדובר ללמעט, למעט זה לא הרמטי. ראש הממשלה השאיר שביב תקווה לבני ברקים שעדיין יהיו להם פתחי מילוט וכל זאת בזכות עמידתם בהוראות והפנמת המצב על פי דבריו.

שר הפנים אריה דרעי כמה דקות לאחר מכן נתן את ההבהרה שלו :
״בתוך בני ברק – אין הגבלות חריגות משאר תושבי הארץ. בתוך העיר מותר לצאת לקניות ולהתאוורר כפי הנוהל. ההגבלות המדוברות הן רק לכניסות והיציאות של העיר. הדגש של השר דרעי:"כל מה שמותר לשאר האזרחיים, מותר גם לתושבי העיר בני ברק״

מי שטעה בפרשנות של דבריו של ראש הממשלה, היה כרמל שאמה ראש העיר רמת גן, זה שרץ לדרוש סגר על בני ברק " מחשש" שידביקו את תושביו.

אין אפשרות שלא להיזכר בתקופות קשות של עם ישראל, כאשר שונאינו טענו שהיהודים מפיצים מחלות והם למעשה גורמים למוות בין הנוצרים. זו היתה תחושת תושבי בני ברק מדבריו הקשים והיו אף שאמרו מאירגוני ההצלה השונים : כשאנחנו באים להציל רמת גני אז אין חשש שנעביר לו חיידקים אז אנחנו בסדר?

כרמל שאמה כאמור מיהר לצאת בהצהרה:

"היום דרשנו מהממשלה לקבל דרישתנו להטלת סגר על בני ברק, וזאת עד השעה 22:00, אחרת נגיש בג"ץ שיחייב את הממשלה לעשות כן. שעה 21:30 הודיע רה"מ כי תוגבל התנועה בעיר בני ברק.

שאמה ממשיך כולו גיל ושמחה כאילו נמצאה התרופה לקורונה: "אנחנו מברכים על כל ההודעה ומקווה כי ממשלת ישראל תעשה הכל על מנת להשתלט על התחלואה המדאיגה בעיר בני ברק, ועל מנת למנוע הפצת המחלה במספרים גדולים בקרבה ולסביבתה".

ואף שיגר איום ליתר בטחון:

"אם לא יהיה שינוי של ממש, והטיילת בין בני ברק ורמת גן תימשך, אנחנו לא נהסס להגיש את העתירה המצ"ב".
"הטיילת" כך כינה ראש העיר את מעבר תושבי בני ברק ברמת גן כאילו היו בני עם אחר ממקום אחר.

ראש העיר בני ברק,רובינשטיין, ממקום בידודו אי שם, לא נשאר חייב ובכדי שלא יהיו ספקות, שיגר הבהרה שבעצם מעמידה את כל דברי קודמיו, באור אחר לחלוטין, או שהוא צפה בראש ממשלה אחר, או שאנחנו פשוט לא הבנו:

"אני מברך על כך שהתקבלה דרישתי שלא להחיל סגר על בני ברק, ולאזן בין שמירת בריאות התושבים לבין קיום החיים השוטפים, בעיר שגם כך צפופה באופן חריג".

מסתבר שראש הממשלה בדבריו דאג שכולם יהיו מרוצים ושכל אחד יבין את אשר יבין. כך או כך בני ברק הפנימה את המצב תושביה ממושמעים ונשאר רק להתפלל לבריאות ועצירת המגיפה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *