בסאטמר מציעים לפלג: מיליונים תמורת התנתקות מ'המדינה הציונית'

ראשי ישיבות וראשי הכוללים של הפלג יגיעו בתחילת חודש ניסן לארה"ב לדינר היסטורי באולם ענק אותם יארחו חסידות סאטמר. בדינר יתרימו עשרות מיליונים למען מוסדות הפלג

 

'הפלג הירושלמי' שעברו למוסדות על טהרת הקודש והתנתקו מתקציבי המדינה וגם לא מצביעים בבחירות מקבלים סיוע פומבי מחסידות סאטמר בארה"ב גדולי התורה, ראשי ישיבות וראשי הכוללים יגיעו בתחילת חודש ניסן לארה"ב לדינר היסטורי באולם ענק אותם יארחו חסידות סאטמר המסע כבר כונה "מסע הגדולים".

מי שעומד מאחורי הנסיעה הוא האדמו"ר מהרי"י מסאטמר שאליו פנו גדולי ישראל וראשי הישיבות בפניה נרגשת לבא לקראתם לעזרתם לאור ההתנתקות מהתקציבים שקבלו עד עתה מהמדינה.

במכתב שהגיע מישראל לידי האדמו"ר כותבים גדולי התורה וראשי הישיבות של הפלג הירושלמי "זכו ציבור בני התורה בארץ הקודש בשנים האחרונות להקים ולבסס מוסדות חינוך לבני ולבנות ישראל על טהרת הקודש, ויחד עם השנה האחרונה נפתחו עשרות מוסדות כאלו בכל רחבי ארה"ק לשם ולתפארת. וכידוע הדבר נצרך וקריטי מאד בתקופה זו ששלטון הרשע גמר אומר להחריב ולקעקע כל שם וזכר לשארית פליטתנו, וגזרו גזירות נוראות, החל מגזירת גיוס בני הישיבות וגזירת גיוס בנות אשר המצב מתדרדר והולך ה"י, והם גזרות שמד ממש, והדבר הנורא עד מאד מה שהוסיפו להחדיר דעותיהם הקלוקלות בבתי החינוך החרדיים שנהנים מתקציביהם עד כדי עקירת האמונה מילדי ישראל בתחכום רב ובעקיפין למען לא ירגישו במעשיהם".

האדמו"ר שנכנס לתמונה את גדולי עסקני ונגידי סאטמר לטובת העניין, ובמשך כל השבועות האחרונים עמלו על תכנית מפורטת לימים שבהם יתקיים המסע שכולל בין השאר מעמד דינר היסטורי וקבלת פנים לגדולי התורה באולם ענק בניו יורק בהשתתפות 10,000 איש וכן ביקורי כבוד של ראשי הישיבות אצל נגידים בניו יורק וניו גרז'י, כשהיעד הוא לגייס 40 מיליון שקל בעבור המוסדות".

בסאטמר אומרים שהנסיעה דווקא בזמן הבחירות היא דבר ראוי ומשובח, אשריהם של בני הפלג הירושלמי שלא עוסקים בבחירות ובכך הכוח שלנו לעזור להם גדול יותר. הרבי שלנו מתגייס בכל הכוח למרות שיש עליו את העול של המוסדות של סאטמר אך למען החינוך הטהור ללא התערבות של המדינה הציונית.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *