"בעוד שבועות מערכת הבריאות תקרוס"

פרופ' רן בליצר, העניק הערב ראיון לגלסנר ב'קול ברמה' והתייחס למינויו של רוני גמזו לפרוייקטור של הקורונה ולעוד מבחר נושאים

פרופ' רן בליצר, העניק הערב ראיון לגלסנר ב'קול ברמה' והתייחס למינויו של רוני גמזו לפרוייקטור של הקורונה ולעוד מבחר נושאים. "הכניסה של גמזו תעזור לתאום בין הזרועות השונות, דבר שהיה חסר מהגל הראשון. האתגר המורכב שלו זה להשיג את אמון הציבור, ולוודא שהציבור מאמין ועוקב אחר ההמלצות של המערכות השלטוניות".

פרופ' רן בליצר הוסיף בראיון לגלסנר ב'קול ברמה' לגבי ההחלטה להגביל את מספר המתפללים בבתי הכנסת: "הנגיף לא מבדיל בין מסעדות לבתי הכנסת. ההגיון בהחלטות צריך להיות זהה. גזרה שווה צריכה להיות גזרה שווה, אין שום סיבה הגיונית להתקהל יותר מ 10 אנשים בחללים סגורים, וזה לא משנה איפה זה".

לדבריו, "לא זו העת לעשות נסיונות אמיצים בהקלת חבישת מסכות. הכיוון צריך להיות רק הפוך. הסיכון הזה מיותר, העול בחבישת מסכה הוא לא כזה נורא. ראינו לפני חודשיים את התוצאות שעשינו, לשבוע הקלה בחבישת מסכות".

הוא הוסיף כי "בחלק מבתי החולים מתחילים להרגיש היטב את העומסים ועל פי הערכות, אם מגמת העלייה תימשך בשבועות הקרובים, בעוד כחודש מערכת הבריאות תתקשה לתת את התוצאות הטובות שהיא מציגה היום. חשוב להבין שמרגע שנגיע לנקודת אי הספיקה לא ניתן יהיה להחלץ ממנה בקלות – יקח שבועות לטפל בחולים הקיימים ולהקטין את זרם החולים הקשים החדשים, שבועות בהן איכות הטיפול לא רק בחולים אלה תדרדר ותסכן את חייהם – אלא גם את חייהם של כל מי שיזדקק לטיפול נמרץ, בכל גיל".

במקביל, בכירים במשרד הבריאות יוצאים נגד המתווה לפתיחת השמיים של רה"מ והשרה רגב: "לא יקרה בקרוב, מדובר בחלומות בהקיץ. אין סיכוי שייפתחו השמיים בקרוב. לא הגיוני שנפתח כשיש כמות נדבקים כל כך גדולה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *