"בעוד שבועיים נראה עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים"

"רואים שבבני ברק יש פחות הדבקה מאשר בתל אביב ואני מאד מקווה שאנחנו החילונים נלמד מהחרדים"

בראיון לנועם זיגמן בקול ברמה, הביע חשש כבד מפני מצב של גל שני שהחל פרופ׳ ארנון אפק לשעבר מנכ״ל משרד הבריאות: "אנחנו מאד מוטרדים מקצב העליה ובעיקר מהעובדה שרואים יותר ויותר מוקדים. אנחנו מסתובבים בחוץ ורואים שאנשים לא מקפידים בכלל על מסכות וריחוק חברת".

הפרופסור החמיא להתנהלות המגזר בהנחיות משרד הבריאות ואמר: "המגזר החרדי בהתחלה איחר להבין את המשמעויות ואולי גם לא הסבירו לו בצורה הנכונה. אבל במקרה הזה רואים שבבני ברק יש פחות הדבקה מאשר בתל אביב ואני מאד מקווה שאנחנו החילונים נלמד מהחרדים".

לדבריו של פרופ' סגל, ממכון ויצמן הנתונים מראים כי הגל הראשון של מגפת הקורונה עוד לא עבר: "עוד לא סיימנו את הגל הראשון. סיום משמעו שיעלמו בישראל כל ההדבקות – וזה לא המצב.

אנחנו רואים שברגע שאנחנו משחררים ומחזירים התקהלויות ובתי ספר, מקרי ההדבקה חוזרים גם הם. זה בעיני משויך לגל הראשון. צריך להמשיך להישמר ולהמשיך לשמור על הכללים כדי שנוכל בהמשך לחזור לשגרה מלאה".

אתמול (שבת) אובחנו 82 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה, המספר הנמוך ביותר זה שבוע.

ד"ר טל ברוש מאסותא-אשדוד, מזכיר הצוות לטיפול במגיפות במשרד הבריאות: "היה צפוי שתהיה עלייה במספר ההדבקות. אנחנו רואים הרבה הדבקות, הציבור לא נזהר מספיק. אחת מהנורות האדומות היא העלייה במספר החולים היומיים. בעוד שבועיים נראה עלייה במספר המונשמים והחולים הקשים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *