בעירייה מקדמים מיומנות לימוד גמרא עם ילדים ונוער שאובחנו עם הפרעת קשב

בימים אלה הסתיים סבב סדנאות של תכנית "הסכת" לקידום מיומנות לימוד גמרא עם ילדים ונוער שאובחנו עם הפרעת קשב.
מדובר בתכנית חדשנית, פרי יוזמתה של התוכנית 360 לילדים ונוער בעיריית בני ברק, בה מתקיים שיתוף פעולה בין אנשי מקצוע מתחום הטיפול והחינוך.
במהלך הסדנאות העביר מנחה מתחום הטיפול ידע ומיומנות בהיבטים הרגשיים והבין-אישיים שקשורים ללמידה ומנחה מתחום ההוראה העביר ידע ומיומנות הנוגעת ללימוד גמרא עם ילדים ונוער אלו.
יצוין כי תכנית זו מהווה חלק מיישום מדיניותו של ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין ששם לו מטרה עליונה לדאוג לצרכי החינוך בעיר.
התוכנית פותחה לאור ביקוש הולך וגובר למתן מענים לצרכים הספציפיים של ילדים ונוער עם הפרעת קשב. בשל הביקוש הרב התקיימו מחזורים נפרדים להורים, ולמלמדים וחונכים. בכל סדנא התקיימו חמישה מפגשים בהם ניתן דגש על הבנת החוויה הרגשית של החיים עם הפרעת קשב, דרכים להגביר חיבור, חשק , טעם בלימוד הגמרא, היכרות עם דרכי אבחון וטיפול, זיהוי דפוסי חשיבה ומיומנויות לימוד גמרא בדגש על מאפיינים ייחודיים של הפרעת קשב וריכוז.
את התוכנית גיבש צוות של התכנית 360 לילדים ונוער המשותף לאגפי החינוך והשירותים החברתיים בעירייה, גורמי מקצוע בארגונים "עזר מציון" ו"מאירים את העולם" ו"מכון הקשב" המפעילים בכל השנה פרויקטים שונים בתוכנית 360 ועתה חברו ליוזמה משותפת.
במעמד הסיום השתתפו נציגים מהעירייה אשר עמדו בדבריהם על חשיבות התוכנית שתסייע להקנות חיבור רגשי ושכלי עמוק לגמרא. ישנם ילדים שאיתם הלימוד מסתייע באופן טבעי, ויש ילדים שצריך ללמוד באופן מקצועי יותר איך לפתח איתם מיומנויות לימוד וכיצד ליצור אצלם חיבור רגשי לגמרא, וזו מטרת התכנית.
המשתתפים שיבחו את התכנית וציינו את תרומתה לשיפור הוראת הגמרא וחיבוב הלימוד. הם הציפו את הצורך בקיום סדנאות לעבודה עם אנשים שיש להם הפרעת קשב על תחומים נוספים כמו תפילה ומצווה, יכולת עמידה בגבולות, שליטה עצמית וכיוצא.
לדברי הרב רובינשטיין: נושא החינוך הינו אחד מנושאי הדגל שעיריית בני ברק לקחה על עצמה לטפל בהם באופן המיטבי ביותר. הסדנאות הללו מעניקות תמיכה וסיוע לאנשי המקצוע מתוך עיון ולמידה על כלל ההיבטים המקצועיים השונים בנושאי החינוך וקידום ילדים ונוער בלימוד הגמרא.

למצולמים אין קשר לכתבה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *