בעלי האולמות דורשים פיצויים, אבל לא מתכוונים להחזיר כסף לבעלי השמחות

"אנחנו לא נוכל להחזיר מקדמות, בעלי אולמות בוכים לי"

בעוד ההחלטה על סגירת האולמות תפסה בהפתעה מאות זוגות שהתכוננו להתחתן בתקופה הקרובה וכבר שילמו מקדמות או מחירים כמעט מלאים, מסתבר שבעלי האולמות הגיעו הפעם מוכנים.

לצד דרישותיהם הליגטימיות בשל השבתת הענף, הם יוצרים תרעומת גדולה ומוצדקת מצד אלו שהזמינו אירועים וכבר שילמו במיטב כספם.

נועם לוי, יו"ר התאחדות האולמות וגני האירועים:

"כדי שנוכל להתקיים בעוד שנה. אנחנו לא מבקשים לקבל פיצוי על הכנסות שאבדו ולא על פרסום – רק על הוצאות. אני משלם כל חודש 100 אלף שקל שכר דירה ו-40 אלף שקל ארנונה. אני אולם קטן יחסית. יש מי שמשלמים 300-400 אלף שקל בחודש על הוצאות אלו".

ולגבי החזר כספים לבעלי השמחות אשר שילמו בכסף מלא ולא יקבלו שירות הוא משיב:

"אנחנו לא נוכל להחזיר מקדמות, בעלי אולמות בוכים לי שנתנו צ'קים לספקים ל-20 ביולי, והצ'קים יחזרו והם יהפכו למוגבלים בבנקים. אנחנו במצוקה גדולה. מה עוד שחשבנו לפני חודש שעונת החתונות נפתחת, שיפצנו, חידשנו – אין לנו אפשרות להחזיר את המקדמות. אני חייב לציין, כי עבור המקדמות נעשתה עבודה – שולם כסף לספקים עבור האירוע המתוכנן, בוצעו טעימות. כל טעימה זה השקעה של 50-60 אלף שקל. אם לא נקבל פיצוי ממילא נהיה חדלי פירעון – אין אופק לחידוש החתונות בשנה הקרובה. בממשלה אמרו לנו שבמקרה הכי טוב, החתונות יחזרו לאולמו בקיץ הבא.

לוי בוחר להחזיק את בעלי השמחות כבני ערובה ולתלות את החזרי הכספים בפיצויים אותם הם דורשים מהממשלה:

"עם זאת, אנחנו לא גזלנים, ואם נקבל פיצוי הולם מהממשלה, חלק ממנו יופנה להחזר מקדמות".

המסקנה היא פשוטה: גם אם יחזרו האולמות לפעול בעוד תקופה הבטיחו את עצמכם ואל תשלמו סכומים גבוהים עד לאחר השמחה, שכן אלמלא זאת תוכלו למצוא את עצמכם גם ללא שמחה וגם ללא כסף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *