בעקבות האלימות במגזר הערבי, סער ירד לשטח

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער ביקר הבוקר בלוד בעקבות המרדף הכושל של המשטרה והצתת הרכבים: "מדינה רצינית חייבת להשליט חוק וסדר בכל שטחה. נשק בלתי חוקי מסתובב ברחבי המגזר הערבי בכמויות והממשלה לא עושה דבר", אמר סער.

סער ביקר הבוקר את התושבים שרכביהם הוצתו השבוע. בשיחה עמם אמר: "מה שקורה פה בלוד, מרכז הארץ, זה דבר הזוי. אובדן תחושת הביטחון האישי של התושבים, האלימות שבאה לידי ביטוי בהרבה צורות, שימוש בנשק בלתי חוקי שנפוץ בצורה קיצונית במגזר הערבי.

לדבריו, "הדבר הזה מערער את יסודות הקיום שלנו כאן לא רק בלוד אלא גם בנגב ובגליל, בטרור חקלאי, והדבר הזה חייב להסתיים. מדינת ישראל מבצעת משימות הרבה יותר מורכבות רחוק מהגבולות שלנו, ואין סיבה שאזרחי ישראל כאן בלוד יחיו בשטח "אקס טריטוריאלי" שחוקי המדינה, החוק והסדר לא חלים עליו. אני הצעתי תכנית פעולה בת שלושה סעיפים: איסוף הנשק הבלתי חוקי עד סוף 2021. יש כמויות אדירות של נשק בלתי חוקי, חנויות ומחסנים שלמים מאקדחים ועד טילים, שמגיע גם לילדים. השלב הראשון של המבצע יכול להיות אפשרות להחזיר נשק מרצון, ובשלב השני מי שיתפס סוחר או מחזיק נשק בלתי חוקי יענש בצורה החמורה ביותר. לזה חייבים לצרף עונש מינימום על החזקת נשק בלתי חוקי ועל סחר בו. הבאתי הצעה כזו לכנסת אך לצערי ממשלת נתניהו בלמה את המהלך הזה שחשוב לציבור הערבי שזועק זעקה אדירה, וחשוב גם לציבור היהודי. הנקודה השלישית החיונית היא להכריז מלחמה על ארגוני הפשיעה, דבר שמשטרת ישראל עשתה בעבר והיא חייבת לעשות היום בחברה הערבית כדי לשנות מהיסוד את המצב. לצערי כרגע הממשלה לא עושה דבר. המשמעות של החדלון הזה קשה ובאה לידי ביטוי ביומיום לכל כך הרבה אזרחים יהודים וערבים. אנחנו רואים פה מכוניות שרופות כאקט "תגובה" על הריסת בנייה בלתי חוקית. מדינה רצינית חייבת להשליט חוק וסדר בכל שטחה וזה מה שממשלה של תקווה חדשה בראשותי תעשה."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *