בעקבות הוראת רבני חב"ד: חני ליפשיץ ויתרה על הדלקת המשואה

חני ליפשיץ, שליחת חב"ד בנפאל שנבחרה להדליק משואה ביום העצמאות – החליטה לבטל את השתתפותה

שליחת חב"ד בנפאל, חני ליפשיץ, הודיעה לפני זמן קצר כי היא מבטלת את השתתפותה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות בשבוע הבא. כך חשף לפני הצהריים בטוויטר העיתונאי החב"די מנדי ריזל.

ליפשיץ הודיעה על ביטול השתתפותה במפתיע, לאחר שרק אתמול השתתפה באמצעות אפליקציית זום בשיחת ועידה עם שאר מדליקי המשואה. את ההודעה על הדלקת המשואה של ליפשיץ מסרה לפני השבועיים שרת התרבות מירי רגב וזאת כהוקרה לתנועת חב"ד לפעילותה למען הכלל בישראל וברחבי העולם וכהצדעה לרבנית ליפשיץ שבבית חב"ד שהיא מפעילה עם בעלה הרב חזקי מתקיים מערך של שיעורי תורה וסיוע לאלפי ישראלים מידי שנה.

ליפשיץ עצמה כתבה לפני זמן קצר ברשת החברתית: "אני כותבת לכם את השורות הבאות מתוך הלב שלי. אין הדבר תלוי בי! נדרשתי לבטל את השתתפותי בטקס יום העצמאות. הודעתי על כך בצער לשרה מירי רגב היקרה ולצוות המקסים של מרכז ההסברה. הודיתי להם על שראו בבית חב"ד קטמנדו חלק מאותם אלה האחראים על החיבורים בחברה הישראלית. אני שוב מודה לכם!
למדינת ישראל ולכל אחד ואחת!
על הברכות, האיחולים ובעיקר הוקרת התודה שהגיעה מכל רחבי העולם. אולי לא עלה בידי להשיא משואה, אבל את הכבוד הגדול ביותר שיש בעולם הזה קיבלתי – חיים של שליחות וערבות הדדית. אין מתנה גדולה מזו! חיממתם את ליבי כל כך".

מסתבר שאחורי הקלעים התחוללה דרמה של ממש: חברי בית הדין של חב"ד בארץ הקודש שלחו מכתב נחרץ לליפשיץ ודרשו ממנה לבטל את ההשתתפות, בין היתר משום שהם אחראים – מטעם הרבי מליובאוויטש – על השתתפות בטקסים מעין אלה בארץ הקודש. הרבנים אף כתבו כי אם לא תקיים את הוראתם, הם יעבירו את הנושא ל"מרכז לענייני חינוך" בניו יורק, האחראי על מערך השליחות בעולם. נראה כי הריון המרומז שלפיו הזוג ליפשיץ לא ייצגו יותר את חב"ד אם ההדלקה תצא אל הפועל פעלה את פעולתה.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כנסו..........

    "אֶרֶץ אֲשֶׁר ד' אֱלֹקיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד"

    "אֶרֶץ אֲשֶׁר ד' אֱלֹקיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד"
    "עֵינֵי ד' אֱלֹקיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה"

    *מי שלא רואה את עיני השגחת ד' ית' שמו, פעם אחר פעם, על עם ישראל, ובפרט בארץ ישראל, בלי שום עזרה מחיילים וכו' (קורונה, טילים מעזה, מצב כלכלי מצויין, פיגועי טרור שנמנעו בדרך נס, רדיפת הדעת, רדיפת התפלה, רדיפת שומרי תורה ומצות, רדיפת השבת, רדיפת החינוך הטהור, ויהודים עוד שומרים תורה ומצות מתוך הדחק, ועוד, ועוד, ועוד..) חייב אשפוז דחוף.

    אֶרֶץ אֲשֶׁר ד' אֱלֹקיךָ דֹּרֵשׁ אֹתָהּ תָּמִיד וגו'…

    "עֵינֵי ד' אֱלֹקיךָ בָּהּ מֵרֵשִׁית הַשָּׁנָה וְעַד אַחֲרִית שָׁנָה"

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. בחבד יש בעיה רצינית. נשותיהם רובן לא צנועות כלל

    הכל בגלל שאין פיקוח על הפאות. הזוכה זו מביישת רבני חבד לכן מצאו תירוץ יפה ציונות וקשקשת. אבל שורה תחתונה אין צניעות בחבד וחבל מאוד

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב