בעקבות המדגרה בבתי אונגרין: במשרד הבריאות מודאגים מהתפרצות שנייה

ההדלקות ההמוניות בל"ג בעומר מדאיגות את ראשי משרד הבריאות, שחוששים כי המגיפה תתפרץ בשנית. הפרופ' רן בליצר, חבר בצוות הטיפול במגיפות, אמר בראיון לגל"צ כי: "אירועים מהסוג הזה עלולים לשנות את המציאות"

ההדלקות ההמוניות בל"ג בעומר מדאיגות את ראשי משרד הבריאות, שחוששים כי המגיפה תתפרץ בשנית. הפרופ' רן בליצר, חבר בצוות הטיפול במגיפות, אמר בראיון לגל"צ כי: "אירועים מהסוג הזה עלולים לשנות את המציאות", הוא אמר, והביע דאגה כי המגיפה תתפשט שוב בריכוזים החרדים וברחבי הארץ, "אני מודאג ממה שנראה עוד שבוע וחצי".

הפרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, התייחס בראיון על פתיחת המסעדות מיום רביעי הבא ואמר: "ככל שנראה שהמצב יותר טוב אפשר לדון על התאריכים, מחר אפגש עם השר ליצמן ונדון במתווה פתיחת המסעדות"

בתיעוד ממאה שערים נראים מאות קנאים מתגודדים סביב מדורה, בניגוד להנחיות משרד הבריאות, החסידים נראים רוקדים כתף אל כתף. המשטרה מסרה כי "כוחות משטרת ישראל פעלו לפיזור התקהלות של כמה מאות תושבי אזור מאה שערים בירושלים, בניגוד להנחיות צו בריאות העם". אדם אחד נעצר. גם בשכונת רמת בית שמש ב' הודלקו מדורות בניגוד להנחיות.

בעקבות כך ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח כעת עם שר ביטחון פנים גלעד ארדן, מ"מ המפכ"ל, וראש המל"ל. נתניהו גינה בתוקף את הפרת הכללים ואמר כי יש להגביר את האכיפה לאלתר ולפזר את ההתקהלויות. בנוסף בראיון הבוקר לגל"י צהל אמר השר ארדן:"המשטרה פיזרה את המדורות ההמוניות אמש והמעורבים עוכבו לחקירה. אם לא תהיה אחריות ציבורית נאלץ להחזיר את ההגבלות". ראש המל"ל הגיב גם הוא והביע חשש כי מדובר בהתנהגות שעלולה להביא להתפרצות התחלואה.

במודיעין עילית: התקבל דיווח במשטרה על הדלקת מדורה והתקהלות של כ-40 איש בניגוד לתקנות. כוח משטרה שהגיע למקום על מנת לפזר את ההתקהלות, הוא נתקל בידוי אבנים ובעת שפוזרה ההתקהלות נעצר חשוד.

בשכונת מאה שערים התקבלו במהלך הלילה עשרות דיווחים אודות הדלקות מדורות בשכונה. כוחות המשטרה פעלו בשכונה לפיזור התקהלויות המוניות אסורות וכיבוי מדורות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *