בעקבות השיח האלים: השב"כ בהודעה חריגה

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן יוצא בהודעה חריגה כנגד השיח האלים ברשתות החברתיות שנוצר בעקבות הקמת ממשלת השינוי, וקורא למתן את השיח האלים שיכול להביא לפגיעה בנפש

ראש שירות הביטחון הכללי, נדב ארגמן יוצא בהודעה חריגה כנגד השיח האלים ברשתות החברתיות שנוצר בעקבות הקמת ממשלת השינוי, וקורא למתן את השיח האלים שיכול להביא לפגיעה בנפש. "מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי. זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", כותב ראש השב"כ.

"יחד עם זאת", מוסיף ארגמן, "בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות."

לדבריו, "זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית. כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש. "

ארגמן קורא גם לנבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל שעל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. "חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו."

השר ישראל כ"ץ מסר בתגובה ואמר כי – ‏"אני מצטרף לקריאתו של ראש השב״כ נדב ארגמן שמזהיר מפני ״השיח המסית שעלול להגיע לכדי פגיעה בנפש״. ניתן לקיים ויכוח נוקב מבלי לחצות קוים מסוכנים. על כולנו מוטלת האחריות לנהוג בדרך זו."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *