בעקבות מתווה החל"ת- "צעירים לא רוצים לחזור לעבוד"

ח"כ חיים כץ: "בשביל עוד 1,200 ₪ בנאדם יצא לעבוד? יעדיף ללכת לים"

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות בראשות ח"כ חיים כץ קיימה הבוקר דיון בנושא אבטלת צעירים ושחרור חסמי כניסה לצעירים בשוק העבודה.

בפתח הדיון אמר ח"כ להב הרצנו: "יש היום בישראל מעל 510,000 מובטלים, למעלה מ-169,000 מהם צעירים מתחת לגיל 35. מתווה החל"ת מתמרץ צעירים ללכת לים או להישאר בבית. אני לא מכיר עוד מדינה שמתמרצת אבטלה במקום עבודה, אנחנו בדרך לקטסטרופה, עלולים מאבדים פה דור שלם שנמנע מלהיכנס לשוק העבודה".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "צריך לראות אנחנו מעודדים עובדים לחזור לעבודה כי יש היום מצוקה אמיתית למעסיקים. הרבה עובדים נקראים לחזור לעבודה ולא מעוניינים – זה צריך להיות בגדר התפטרות".

יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ הסכים: "בנאדם יושב בבית ומקבל 4,800 ₪ במקום 6,000 ₪. הוא אומר לעצמו- בשביל עוד 1,200 ₪ אני אצא לעבוד 200 שעות? הוא יעדיף ללכת לים. העסק לא עובד, צריך למצוא פתרון אחר".

ח"כ אלכס קושניר סיפר כי מעסיקים מתריעים בפניו שעובדים לא מסכימים לחזור, אלא אם יעבדו ב'שחור', כדי לא לאבד את דמי החל"ת.

לסיכום אמר יו"ר הוועדה ח"כ חיים כץ: "הוועדה קוראת לאוצר לעשות מסלול חדש, שיתגמל על חזרה למקום העבודה, יותר מהחל"ת. גם המדינה תצא נשכרת וגם העובדים. לצד זאת נוצר מצב שרבים שנכנסו לאבטלה לפני ינואר 2020 ולא נכללים במתווה החל"ת מגיעים לפת לחם כי אי אפשר למצוא עכשיו עבודה. לכן אנחנו קוראים להרחיב את מעגל הזכאים לדמי אבטלה לאנשים שפוטרו החל מה-30.9.19, זה ייתן מענה לכ-50,000 משפחות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *