בפלג מזימים את השמועות: לא תומכים בפייגלין

ב'פלג הירושלמי' מזימים את השמועות על תמיכה בזהות. "הוראת הרבנים גדולי התורה, הציבור הנמנה על הפלג הירושלמי, לא מצביע, לא יצביע, לא תומך ופוסל לחלוטין הצבעה למפלגת זהות של פייגלין, ולמפלגת עוצמה יהודית של בן ארי, ואין מן הצורך לחזור שוב כי הציבור לא יצביע למפלגות החרדיות ולשאינן"

ב'פלג הירושלמי' מזימים את השמועות על תמיכה בזהות.

בהודעה שמסרו אנשי הפלג, "מול ניסיונות מחוצפים ובלתי נלאים בעיקר מצד מפלגת זהות של פייגלין, להפיץ מידע כוזב דרך עיתונאים ומערכות תקשורת שונות, על מגמת הצבעה בפלג הירושלמי לטובת מפלגת זהות, או על שיתוף פעולה כזה או אחר, אנו מבהירים באופן שאינו משתמע לשני פנים: בהוראת הרבנים גדולי התורה, הציבור הנמנה על הפלג הירושלמי, לא מצביע, לא יצביע, לא תומך ופוסל לחלוטין הצבעה למפלגת זהות של פייגלין, ולמפלגת עוצמה יהודית של בן ארי, ואין מן הצורך לחזור שוב כי הציבור לא יצביע למפלגות החרדיות ולשאינן".

אין בסדר יומם של רבבות בני התורה בראשותם של גדולי ישראל – מכירת כל הערכים התורתיים הבסיסיים והפשוטים.

תשאלו את פייגלין. הוא יספר לכם כיצד אנשיו התגנבו בחזות חרדית אל בתי הרבנים ושמעו מהם באופן ברור ונחרץ כי אין להם מה לחפש אצלם.

 

הבוקר, בהפלס פורסם כי רבנים מזהירים מפני המשך התעמולה ההרסנית ערב מערכת הבחירות

רבנים ואישי ציבור פנו אמש שוב למערכת בטאון עולם התורה 'הפלס' וביקשו להביע מחאה נמרצת בעקבות נסיונות של מפלגות שונות, חילוניות, דתיות לאומיות וחרד"ליות, גורמים לאומיים וחוגי ימין שונים, לפנות אל ציבור בני התורה ולבקש שיתמכו בו בבחירות.

 

כמה מפלגות עורכות בימים האחרונים תעמולה דמגוגית מסוג זה, ביניהן מפלגה שמייצגת בליל של דעות שונות ומשונות, ואשר מציגה עצמה כמי שאמורה לפתור לציבור החרדי את גזירת גיוס בני הישיבות ואת ההתערבות בחינוך החרדי, שכן המצע שלה מדבר על 'צבא מקצועי' ועל הפרטת מערכת החינוך. במקביל, גם מפלגת השלטון, וכן גורמים לאומיים וימניים נוספים, עושים כל מאמץ כדי לקושש קולות ברחוב החרדי ואף בקרב בני התורה, כאשר חלקם מציינים כאילו יש להביע להם 'הכרת טובה' על פעילות ציבורית ומשפטית בתחומים שונים.

על כך הביעו הרבנים את דעתם כי מלבד עצם עמדתנו העקרונית שלא לתמוך במפלגות דתיות-לאומיות וכדו', יש לזכור שאין כל מקום לחוש 'הכרת טובה' על שירותים משפטיים שניתנו כנהוג בתשלום מלא, טבין ותקילין, ונעשים בשנים האחרונות ע"י שורה של עורכי דין שונים, חילוניים כדתיים, בתוקף פרנסתם וע"פ שיקוליהם ועבודתם המקצועית.

לעצם הענין, חזרו וציינו הרבנים, כי פשוט וברור שאין להעלות על הדעת תמיכה במפלגות השונות למיניהן, וכפי שכבר הורו גדולי התורה שליט"א לפני כעשרה שבועות, היהדות הנאמנה ובפרט ציבור בני התורה המבינים בעם, לא יצביעו בבחירות הללו עבור אף מפלגה שהיא.

 

"כפי שביארו מרנן גדולי התורה במכתביהם שפורסמו ב'הפלס' בעש"ק בשלח, ונדפסו שוב בגליון עש"ק האחרון, הוראת גדולי ישראל זצוק"ל בעבר להצביע למפלגות חרדיות היתה על מנת לשלוח שלוחים שיילחמו על ענייני הדת וכדי שייאבקו בשלטון החילוני בדרך זו, ובוודאי שלא להתפשר ולהתחבר עמהם ח"ו, ועל כן הורונו שכל מערכת בחירות נדונית לעצמה ויש לשקול בכל פעם אם מתקיימת מטרה זו או לא – ועתה ברור לכל שהמפלגות החרדיות המתמודדות אינן עושות שליחותן ואף בוגדות בדרך המסורה לנו, ועל כן אין לתמוך בהם".

 

"ברור אפוא שבמצב שבו אי אפשר לתמוך במפלגות החרדיות, אין בכך משום מתן 'חופש הצבעה' למפלגות אחרות, אלא אסור לתמוך כלל באף מפלגה שהיא, שכן כל המפלגות הקיימות אינן ראויות לקבל את קולותיו של המצביע החרדי, וכל התומך באחת מהן – המפלגות הכלליות, הדתיות-לאומיות והחרדיות כאחת – הרי הוא בגדר מסייע לעוברי עבירה".

 

"היהדות הנאמנה וציבור בני התורה המבינים בעם לא יתפתו לכל מיני נסיונות שכנוע מגוחכים ומחפירים. הדברים הללו פשוטים וברורים ונאמרו אך ורק על רקע הנסיונות לחולל תעמולת כזב ולהסית לדבר עבירה" – סיימו.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *