בפעם נוספת בתוך חודש: איראן ניסתה שיגור לוויין

בצילומי אוויר שפורסמו הלילה בארצות הברית נראה כן השיגור מאיראן עם סימני שריפה, המעידים על ניסיון השיגור. האיראנים ביצעו את השיגור למרות אזהרות ארצות הברית

איראן ביצעה הלילה ניסיון שיגור של לווין, מדובר בניסיון השני שבוצע בחודש האחרון.

בצילום אוויר שפורסם הלילה בארצות הברית נראה כן השיגור על שם האייתולה חומייני עם סימני שריפה, המעידים על שיגור שהתבצע במקום. יש לציין כי בטהרן ביצעו את המהלך למרות האזהרות מצד האמריקנים.

כזכור, בחודש שעבר הודיע שר התקשורת של איראן שארצו ביצעה שיגור של לוויין לחלל אולם ניסיון זה נכשל.

לדברי השר מוחמד ג'וואד אזרי ג'רומי השיגור בוצע אך הלוויין לא הצליח להיכנס למסלול הכבידתי בשל "העדר מהירות מספקת".

מוקדם יותר טען שר החוץ האמריקני מיק פומפאו שעצם שיגור הלוויין לחלל מפר את החלטת מועצת הביטחון בעניין איראן, אולם הרפובליקה האסלאמית ממשיכה לטעון שאין זו הפרה כלל.

נתניהו התייחס בחודש שעבר לנושא בטקס החלפת הרמטכ"לים ואמר: "מולנו עומד גורם אחד מרכזי – איראן ושלוחות הטרור שלה. היא משקרת עכשיו, שהיא כביכול משגרת לוויין תמים לחלל, אבל בעצם רוצה להשיג את השלב הראשון של טיל בין יבשתי, בניגוד לכל ההסכמים הבינלאומיים. אנחנו תומכים תמיכה מלאה בהתנגדות התקיפה של ארה"ב לצעד התקפי זה".

יצוין כי לאחרונה הודיעה איראן כי היא חוזרת להעשיר אורניום בכור המחקרי שברשותה. גורמים בישראל העריכו כי הודעה זו של איראן מהווה הכנה לאפשרות של הפרת הסכם הגרעין, עליו מותחים ביקורת רבה בממשל האמריקני הנוכחי והן בישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *