בפ"ת משלמים מיסים כנידרש

מבקרי מס הכנסה ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בפתח תקווה ובסביבה. המבצע, שנוהל על-ידי עובדי משרד פקיד שומה פתח-תקווה, כלל 222 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 18 בתי עסק, המהווים 8% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

בעקבות מידע אנונימי שהגיע לקו הצדק של רשות המסים, הגיעו המבקרים למספרה, ומבדיקת ספרי העסק הסתבר שאכן בעלת העסק לא רשמה הכנסות מיום הביקורת. בעלת המספרה טענה שפשוט לא הספיקה. בעקבות מידע נוסף שהגיע לקו הצדק התברר שבעל קייטרינג לא מוציא קבלות בתמורה לכספים שמקבל עבור שירותי קייטרינג. ביום מבצע הביקורת נשאל בעל העסק לגבי ארוע שערך לפני שנה ותמורתו קיבל 4,200 ₪ ולא נרשמו כלל בספרי העסק. בעל הקייטרינג הבטיח לבדוק שוב כי לטענתו הוא רושם הכל. סיטונאי שבמשרדו נמצאו 2 צ'קים בסכום של 22,220 שח, שלא תועדו בספרי העסק טען: "חזרתי מחו"ל ולכן לא הספקתי לרשום". בביקורת שנעשתה במשרדו של רואה-חשבון נמצאו במגירת שולחנו צ'ק אחד בסך 2,600 ₪ ועוד 11 צ'קים מלקוח אחר בסך 2,574 ₪, כולם לא נמצאו רשומים בספריו של רואה החשבון, שטען: "הצ'קים טרם טופלו ועדין נמצאים במגירה אצלנו יש נוהג אם לקוח מודיע שהוא רוצה את הצ'קים חזרה אני מחזיר את הצ'קים ולכן עדין לא רשמתי אותם". במינימרקט נמצאו 2 צ'קים מתחת לקופה אחד על סך 2,000 ₪ והשני על סך 1,134 ₪ בנוסף ל 2785 במזומן, שלא נרשמו כנדרש. בעל המינימרקט לא ידע להסביר את פשר הדבר ואמר למבקרים: "באמת לא יודע".

בביקורת בגן ילדים נמצא כי הגננת מקבלת צ'קים בפריסה שנתית בעבור כל חודש בנפרד, בסכום של 65,920 ₪ לחודש שלא תועדו בספרי העסק של הגן. הגננת טענה: "כמה ימים לפני שאני מפקידה את הצ'קים אני שולחת אותם למנהלת החשבונות להפיק תיעוד בעבורם". בגן אחר נמצאו 5 צ'קים בסכום כולל של 111,650 ₪, שנתקבלו כשנה קודם ליום הביקורת, ושלא נרשמו בספרי העסק של הגן. הגננת טענה: "אני יושבת בסופי שבוע בשקט ומוציאה לכולם, את אלו במקרה לא הספקתי." כשהוסבר לה שחלפה כמעט שנה מיום בו קיבלה את אותם הצ'קים, לא מצאה מענה. מקרה זה הועבר למחלקת החקירות להמשך טיפול. בספרי העסק של בעל חנות לממכר ולתפירת וילונות מעוצבים נמצאו הזמנות עבודה ומקדמות שקיבל בעל החנות, מבלי שתועדו כנדרש בסכום כולל של 11,200 ₪. בעל החנות אמר: "אני מוציא בסוף העבודה לא ידעתי שעל מקדמות צריך להוציא קבלות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *