בצל הקורונה: איראן עובדת על העולם- ד"ר דרור מנור

מומחים רבים במדינות העולם, ובמיוחד בארה"ב, מרגישים כי נשיא איראן, חסן רוחאני, עובד על כולם וממציא מספרים אדירים של חולי הקורונה בארצו, אשר אינם קיימים במציאות. הוא מעריך כי 25 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקטלני, וכי יותר מ- 14 אלף איש נפטרו כתוצאה ממנו

מומחים רבים במדינות העולם, ובמיוחד בארה"ב, מרגישים כי נשיא איראן, חסן רוחאני, עובד על כולם וממציא מספרים אדירים של חולי הקורונה בארצו, אשר אינם קיימים במציאות. הוא מעריך כי 25 מיליון בני אדם נדבקו בנגיף הקטלני, וכי יותר מ- 14 אלף איש נפטרו כתוצאה ממנו. רוחאני הוסיף כי קיימת סכנה שבין 30 ל- 35 מיליון איש ידבקו בנגיף. נשיא איראן אף הדגיש כי יותר ממאתיים אלף איש אושפזו בבתי-החולים שברחבי המדינה. אמצעי התקשורת הפיצו לאחרונה תמונות של חולים הנאלצים להמתין שעות ארוכות בתורים ארוכים בכניסות לבתי-החולים, כנראה מתוך תקווה שמנהיגי מדינות העולם יאמינו לקטסטרופה שנוצרה באיראן בעקבות מגפת הקורונה. ייתכן כי רוחאני מקווה ליצור תמונה קשה על המדינה כדי להוריד ממנו את ארה"ב ומדינות המערב, לפחות עד שהמגפה תעבור.

 

רוחאני אינו מתנהג סתם בצורה הזו. הוא מודע לכך שסופו הפוליטי הולך ומתקרב. כהונתו עומדת להסתיים בשנה הבאה. נדמה כי בכירי המשטר בטהרן אינם סופרים אותו, וכמעט שאינם משתפים אותו במדיניות הפנים והחוץ של איראן. אין ספק כי הדבר מתסכל מאוד את הנשיא, אשר עדיין מעוניין להמשיך בתפקידו, והוא מעוניין לעשות הכל כדי לזכות בכהונה נוספת.

 

לאור המצב, רוחאני מנסה להציג בפני העולם כולו, ובמיוחד בפני האמריקאים, כי חלק גדול מהאוכלוסייה האיראנית נמצא על הקו של נגיף הקורונה. זאת כאשר בתי-החולים במדינה מפוצצים לחלוטין ואינם מסוגלים לקלוט חולים נוספים, אין טיפולים רפואיים נאותים של הצוותים הרפואיים, ואין תרופה יעילה שיש ביכולתה לשפר את המצב המורכב שנוצר.

 

בשבוע שעבר הכריזה ההנהגה האיראנית על הגל השני של מגפת הקורונה. על כן, נסגרו שוב המסעדות, בתי-הקפה, הגנים, בתי-הספר היסודיים והתיכוניים, המכללות והאוניברסיטאות. הנסיעה הבין-עירונית ברחבי המדינה נאסרה לחלוטין. הרשויות דואגות לשלוח משאיות גדולות הנעות בין אזורי המגורים ומחלקות מוצרי מזון בסיסיים, כמו לחם וחלב. עם זאת, מקומות העבודה פתוחים, כאשר העובדים מחויבים להגיע אליהם עם מסכות. ברור כי ההנהגה האיראנית רוצה להראות לכל העולם עד כמה המצב קשה במדינה, ועד כמה האזרחים נאלצים לסבול ממנו. סביר להניח כי הצעירים ייצאו בקרוב להפגין ברחובות הערים המרכזיות, כמובן תוך פיקוח הדוק של המשטר.

 

בכל מקרה על רוחאני לדעת כי מדינות המערב ובראשן ארה"ב יעשו את הכל כדי להפיל את תכנית הגרעין האיראנית, לא משנה עד כמה יהיה קשה מצבו של העם האיראני. תכניות ההתפשטות של איראן במזרח התיכון ידועות היטב, ומדינות המערב ינקטו בכל הצעדים הדרושים כדי לסכל זאת, גם אם מגפת הקורונה תמשיך להשתולל ברחבי המדינה. בלי קשר לכך, על רוחאני לנקוט בכל הפעולות הדרושות כדי להילחם בכל הכוח בהתפשטות נגיף הקורונה בארצו. עליו גם לעשות כל מאמץ לנסות ולשפר את המצב הכלכלי הקשה של איראן, אשר גורם ללחץ ולתסכול עמוק בקרב האזרחים. חבל שדווקא באיראן, שמערכת הבריאות שלה נחשבת לאחת המשוכללות במזרח התיכון, מגפת הקורונה מצליחה להכות כה חזק, ללא טיפול מתאים מצד השלטונות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *