בריטניה מחכה לחיסון – ד"ר דרור מנור

בריטניה נשטפה באופטימיות רבה ביום שלישי, 24 בנובמבר, לאחר שנודע כי החיסונים יהיו זמינים לציבור במהלך חודש דצמבר. שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הבטיח שרוב המגבלות החברתיות יוסרו על ידי הרשויות עד האביב הקרוב. הוא הדגיש כי הדבר תלוי באישורי הרגולציה

לאור הפרסומים האחרונים כי החיסונים של אוניברסיטת אוקספורד וחברת התרופות אסטרה-זניקה נגד נגיף הקורונה יהיו זמינים כבר בחודש דצמבר, בריטניה מקווה לשוב לשגרה בסוף תקופת החורף. החיסון החדש נושא יעילות של עד תשעים אחוז במניעת הידבקות בנגיף הקטלני. אין ספק כי מדובר בפריצת דרך חשובה שתוכל להוציא את הממלכה ממשבר הקורונה תוך מספר חודשים.

בריטניה נשטפה באופטימיות רבה ביום שלישי, 24 בנובמבר, לאחר שנודע כי החיסונים יהיו זמינים לציבור במהלך חודש דצמבר. שר הבריאות הבריטי מאט הנקוק הבטיח שרוב המגבלות החברתיות יוסרו על ידי הרשויות עד האביב הקרוב. הוא הדגיש כי הדבר תלוי באישורי הרגולציה של החיסון החדש. ראש הממשלה בוריס ג'ונסון דיבר בצורה דומה לזו של השר הנקוק ואמר כי חג הפסחא מהווה את המטרה הסופית. בנוסף, הנסיך וויליאם בירך בשיחת זום את שלושת המדענים באוניברסיטת אוקספורד שפיקחו על פיתוח החיסון.

אנגליה יצאה מהסגר השני שנקבע על ידי ראש הממשלה ג'ונסון בתחילת חודש דצמבר. בסוף השבוע הראשון של דצמבר התקיימו, לראשונה מזה שמונה חודשים, משחקי כדורגל בליגה האנגלית בנוכחות קהל. הדבר גרם לשמחה רבה בקרב הציבור. ייתכן כי בקרוב יוסרו מגבלות נוספות שייטיבו עם תושבי הממלכה, שסובלים מזה חודשים רבים מבעיות חברתיות וכלכליות בעקבות משבר הקורונה.

צריך לזכור כי עוד למתן החיסון החדש תצטרך בריטניה לעבור את חג המולד המהווה את המבחן הגדול שלה. יש לציין בהקשר זה כי הממשלה החליטה על הסגר השני באנגליה בחודש שעבר בעיקר בעקבות דו"ח חמור שהוגש על ידי קבוצת מדענים בכירים שייעצה לה. לפי הדו"ח, אנגליה עלולה לאבד לחלוטין את השליטה על התפשטות נגיף הקורונה במהלך חודשי החורף הקשים ההולכים וקרבים. בחודשים אלה עלולה בריטניה להגיע למצב קשה שבו 4,000 איש ימותו כתוצאה מהנגיף בכל יום.

ראש הממשלה ג'ונסון מייחס חשיבות רבה לעניין זה, ואף הפציר בתושבי בריטניה במהלך נאומו ביום שלישי, 24 בנובמבר, שלא לאבד את הרסן במהלך חג המולד, כדי לא לגרום לגל שלישי של מגפת הקורונה בחורף. לשם כך החליטה הממשלה כי בתקופת החגים ייפתחו בממלכה רק פאבים שיגישו גם אוכל, בנוסף למשקאות. צעד זה נועד למנוע מהאזרחים להשתכר ללא גבול ולשכוח את כללי הריחוק החברתי.

נראה כי לבריטניה יש סיכויים טובים לעלות על דרך המלך במהלך החודשים הקרובים בזכות החיסון החדש של אוניברסיטת אוקספורד וחברת התרופות אסטרה-זניקה. הדבר תלוי גם רבות בהתנהלותם של תושבי בריטניה במהלך תקופת החורף, ובמיוחד במהלך חג המולד. אין ספק כי מגיע כל הכבוד לראש הממשלה בוריס ג'ונסון ולממשלתו, וכמובן לכל מי שהיה מעורב בפיתוח חיסוני אוקספורד, שיש ביכולתם למגר את מגפת הקורונה הקטלנית. ייתכן כי פיתוח חשוב זה יאפשר לבריטניה לראות את הסוף של המגפה הארורה ולהחזיר את אזרחיה לשגרה תוך מספר חודשים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *