בריסטול: המוטציה החדשה שמאיימת על יעילות החיסונים

הווריאנט של נגיף הקורונה שאותר לראשונה במחוז קנט בבריטניה עלול לפגוע ביעילות החיסונים – כך אמרה היום (חמישי) ראש תכנית המעקב הגנטי של בריטניה, שרון פיקוק לאחר שבבריטניה התגלו 24 מרים חדשים של מוטציה חדשה בשם בריסטול

הווריאנט של נגיף הקורונה שאותר לראשונה במחוז קנט בבריטניה עלול לפגוע ביעילות החיסונים – כך אמרה היום (חמישי) ראש תכנית המעקב הגנטי של בריטניה, שרון פיקוק. "הווריאנט הזה, הדומיננטי ביותר בממלכה, "יתפשט לכל העולם", כך הזהירה.

כמה וריאנטים מתוך אלפים שהתגלו מעלים חשש שהחיסונים יידרשו לעבור שדרוגים ושיהיה צורך בזריקות נוספות.

פיקוק הבהירה  בראיון לרשת BBC כי עד כה החיסונים התגלו יעילים מול הווריאנטים בבריטניה, אך אמרה כי למוטציות יש אפשרות להחליש אותם, "אותו וריאנט עובר מוטציות נוספות, והן יכולות להשפיע על הדרך שבה אנחנו מתמודדים עם הוירוס מבחינת חסינות ויעילות החיסונים". הווריאנט, המדבק יותר וכבר מצוי ברחבי הממלכה, עובר שינויים נוספים כעת.

המוטציה החדשה,  המכונה בריסטול, על שם העיירה שבדרום-מערב אנגליה, מוגדרת בתור "וריאנט של דאגה", על ידי "קבוצת הייעוץ לאיומי נגיפים נשימתיים חדשים ומתפרצים". עד כה הגלו 21 מקרים כאלו של מוטציית E484K, שקורית בחלבון של הווירוס, שינוי שנצפה גם בווריאנטים הדרום אפריקנים והברזילאים.

פיקוק הוסיפה כי החיסון יצטרף להתעדכן עוד שנים רבות , "אני חושבת, במבט לעתיד, שאנחנו הולכים לעשות זאת במשך שנים. אנחנו הולכים לעשות זאת בעשר השנים הקרובות, לדעתי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *