בר סימן טוב: "המשמעות של הפתיחה הייתה גדולה מדי"

"אנחנו רואים שבעולם קצב העלייה היומי הולך ועולה"

משה בר סימן טוב, מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, התראיין הבוקר למעריב ונשאל:

האם העלייה במספר הנדבקים הפתיעה אותך?

"התשובה היא כן. אני ציפיתי שאנחנו נהיה במשך תקופה ארוכה יותר עם רגיעה. קיווינו שיש עונתיות בהתנהגות של הנגיף. יכול להיות שיש, אבל המשמעות של הפתיחה הייתה גדולה מדי. אם אנחנו רוצים להיות אופטימיים, אז אפשר לראות שקצב העלייה מתון יותר ממה שהיה קודם. דבר נוסף הוא שאני באמת מאמין שניתן לשטח את העקומה הפעם בלי צעדי סגר. צריך להבין שהקורונה תמשיך ללוות אותנו עוד זמן רב. זה יכול להיות עד סוף 2022, אבל לא נוכל להיות בסגר במשך תקופה כה ארוכה".

"הדבר החשוב באמת הוא להקפיד על הכללים, ובמיוחד על המסכות. הן מאוד חשובות, מחקרים מראים שמסכה על המפרק או האוזן לא עוזרת, היא צריכה להיות על האף ועל הפה". "אנחנו רואים דברים שפעם היו אנקדוטליים, והיום מדברים עליהם יותר. בניתוח שלי, הציבור רוצה לומר שלא יהיה גל שני כדי לומר שלא צריך סגר. אנחנו אומרים שאפשר למנוע גל שני בלי סגר. אפשר להכיר בנתונים, חובה להכיר במציאות – יש עלייה בנתונים והפעם צריך להתמודד איתה בצעדים יותר מתוחכמים.

הדבר השני יש לנו בעיית הסברה. אני חושב שמכת המנע שלנו, כולנו ביחד, הייתה טובה. אנחנו רואים שבעולם קצב העלייה היומי הולך ועולה".

לגבי העלייה המדאיגה בכמות החולים הקשים השיב:

"אנחנו רואים את העלייה הזו עוד קודם. בדרך כלל מסתכלים על זה כנתונים נטו, אבל אנחנו ראינו את זה קודם. היו גם אנשים שאובחנו כחולים קשים רק כשהגיעו לבתי החולים. צריך להיות פה שיתוף פעולה מאוד הדוק של הציבור. המחלה הולכת ללוות אותנו זמן רב".

בר סימן טוב נשאל לגבי סגירת בתי הספר בכיתות הבוגרות:

"צריך להסתכל על המציאות נכוחה ולהבין שבמקום שבו נמצאים תלמידים במרחב צפוף, אוכלים ביחד – בסוף נוצר קושי מאוד גדול למנוע הדבקה. אפשר לטפל בזה בהרבה מאוד דרכים – לפצל אותם או לשים מחיצות בינם. צריך להפקיד על הכללים ולא לדבר על לרופף את הכללים כי חם וקשה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *