בר סימן טוב: "יש חשש שמוטציות יתפתחו"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן-טוב, מגיב להצהרתו של נתניהו כי הקורונה מאחורינו ואומר כי "זו משאלת לב", אמר. סימן טוב כך נסך אופטימיות כשאמר: "אנחנו כן רואים סוג של השתלטות על המחלה בטווח הקצר"

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן-טוב, מגיב להצהרתו של נתניהו כי הקורונה מאחורינו ואומר כי "זו משאלת לב", אמר. סימן טוב כך נסך אופטימיות כשאמר: "אנחנו כן רואים סוג של השתלטות על המחלה בטווח הקצר".

"אני חושב שיש פה משאלת לב", פתח בר סימן-טוב. "לאף אחד מאיתנו אין יכולת לראות את העתיד. באמת בטווח הקצר אנחנו רואים איזשהו השתלטות על המחלה. יש שלושה סיכונים: הדבר הראשון – שיתפתחו מוטציות שעמידות לחיסון, הדבר השני – שהתגובה החיסונית תישחק לאורך זמן והדבר השלישי – הוא כמובן הילדים שלא יתחסנו בקרוב".

מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר אמר עוד "אני חושב שלמעשה אנחנו רואים שני דברים, אנחנו רואים שאין תו ירוק ובפועל חזרנו לשגרה. הדבר השני שאנחנו רואים היא שתוכנית הרמזור גם היא קרסה", אמר. "כלומר לא נוכל להחזיק את הפער הזה של מסעדות וברים פתוחים מצד אחד ובתי ספר סגורים מצד שני. הגענו לשלב אחר במחלה, שאנחנו מקווים שבאמת החיסונים האלה יחזקו ולאורך זמן".

הוא הוסיף כי "דבר אחד מאפיין אותנו לאורך כל המגפה. אנחנו מתייחסים אליה כאל 'זבנג וגמרנו'. אנחנו מרכזים מאמץ מאוד גדול סביב סגר וסביב מבצע חיסונים ואז משחררים הכול כאילו לא היה כלום. הקורונה היא אתגר ממושך שדורש תיאום של כל המערכות. אנחנו רואים את זה בעיקר במערכת החינוך שלא עשתה את ההתאמות שנדרשות כדי ללמוד באופן בטוח. המציאות שיצרנו כללים מאוד מאוד מסובכים היא לא ניתנת ליישום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *