בשביל מה הקבינט מתכנס? ויכוח סוער בין בנט לאלקין

במהלך הקבינט. אלקין ניסה לשאול שאלות ובנט היסה אותו. אלקין: "3 שבועות לא היה קבינט קורונה, אם אתה מקיים את הישיבה רק בשביל לעשות וי או כדי לשלוח אותנו להתראיין אז לא צריך שאלות. אין פלא שציבור לא מבין אם אני כחבר קבינט קורונה לא מקבל תשובות"

ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה) התכנסה הערב (ג'), 11 בינואר 2022, ט' בשבט תשפ"ב, לדיון בעניין המשך הטיפול בזן האומיקרון.

בפתח הדיון הציגו ראש הממשלה ושר הבריאות את עיקרי מדיניות הממשלה ואת פעולותיה במסגרת הטיפול בגל הנוכחי. רה"מ חידד את העקרונות המובילים, לפיהם יש לשים דגש על האוכלוסייה הפגיעה ועל ילדי ישראל, לצד שמירה על כלכלה פתוחה ומשק מתפקד. בנוסף, נתבקשו שרי הקבינט ליטול חלק פעיל יותר בהסברה לציבור ובשיקוף המדיניות לאזרחי ישראל.

כמו כן, הוצגה בדיון תמונת מצב התחלואה בזן האומיקרון, מדיניות הבדיקות והמגעים ותרחישי ספיקת מערכת הבריאות.

חברי הקבינט קיבלו סקירה מעמיקה מצוות המומחים בעניין היקפי התחלואה ומגמות הגל החמישי, וכן שמעו את המלצותיהם.

במהלך הדיון בקבינט, התפתח ויכוח סוער בין השר זאב אלקין לבין ראש הממשלה.

אלקין הטיח בבנט: "3 שבועות לא היה קבינט קורונה, אם אתה מקיים את הישיבה רק בשביל לעשות וי או כדי לשלוח אותנו להתראיין, אז לא צריך שאלות – אבל אם רוצים שנבין אז צריך לשאול. אין פלא שהציבור לא מבין, אם אני כחבר קבינט קורונה לא מקבל תשובות".

שר הביטחון בני גנץ אמר כי "האומקירון מדביק יותר ומהר יותר. מקווים שקצת פחות קשה, אבל לא יכולים לשכוח שגם הדלתא קיימת. אני חושב שככלל המדיניות נכונה – צריך להמשיך להתמקד בחיסון ובבדיקות. הבידוד של 7 ימים נשמע לי סביר מבחינת ההמשך שלו". לצד זאת, הדגיש: "אני חושב שהדיון הבא צריך להיות בעוד 4 ימים, כדי לראות אם המגמות ממשיכות כמו שחשבנו ואז נקבל החלטות".

בנט אמר בדיון: "באומיקרון יהיו דברים שנאלץ לשחרר בהינתן חוסר קיבולת. אנחנו נעשה את האיזונים כרגע כמות המאומתים עדיין לא משביתה את המדינה. אם נראה בעוד 20 יום שבאיזון בין האפדימיולוגיה להשבתה של מערכות חיוניות צריך לקבל החלטה חדשה, אז נעשה את זה".

משרד הבריאות נגד שאשא-ביטון: "מודל הכיתה הירוקה יביא לתוצאה הפוכה".

שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון ביקשה להחזיר את מודל הכיתה הירוקה, אך מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש הביע התנגדות נחרצת לאפשרות הזו. "אנחנו חושבים שזה בעייתי מאוד להפעיל מודל כיתה ירוקה, זה יביא להמון הדבקות. יהיו יותר מאומתים ויותר אנשים בבית, זה יביא לתוצאה הפוכה", הוא הדגיש.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר החוץ, שר הביטחון, שר המשפטים, שר האוצר, שרת הכלכלה והתעשייה, שרת הפנים, שרת החינוך, שר השיכון והבינוי, השר לשירותי דת, שרת החדשנות והמדע, שר התרבות והספורט, השרה לשוויון חברתי, שר במשרד האוצר, שר התיירות, שרת האנרגיה, שרת התחבורה, מזכיר הממשלה, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המשנה לראש המל"ל, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, מנכ"ל משרד האוצר, מנכ"לית משרד החינוך, מנכ"לית משרד התחבורה, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ממונה הקורונה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר, הממונה על ההתגוננות במשרד הביטחון, מפקד פיקוד העורף, פרופ' ערן סגל, פרופ' רן בליצר, פרופ' ינון אשכנזי, פרופ' דורון גזית, פרופ' אלי וקסמן, וגורמי מקצוע נוספים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *