בשורה למגזר החרדי בירושלים: עשרות דירות חדשות אושרו לבניה

וועדת תכנון ובניה אישרה תוכנית ענק שתכלול דירות מגורים, שטחי מסחר, מבני ציבור ושטחי תעסוקה בשכונת רמות בירושלים. יו"ר וועדת תכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר: "פועלים בכל הכח לפתור את מצוקת הדיור בעיר"

הוועדה המקומית לתכנון ובניה, בראשות מ"מ ראש העירייה אליעזר ראוכברגר, אישרה אתמול (ד', 17.6), בוועדת התנגדויות, תכנית להקמת שני בנייני מגורים. הבניינים, שיוקמו בין רחובות הרא"ה, כיסופים ורחוב שדרות גולדה מאיר בשכונת רמות, כוללים חניה תת-קרקעית, בשילוב פונקציות ציבורית, מסחר, תעסוקה ושטח ציבור פתוח לאורך ציר הרכבת הקלה.

התכנית, אשר הוצעה בהתאם למדיניות הציפוף לאורך צירי הרכבת הקלה, מציעה תחנת הורדה לנוסעי תחבורה ציבורית במפלס רחוב כיסופים, חיבור לתחנת הרכבת הקלה וחיבור לגשר הסמוך לקניון רמות. בנוסף, מוצעים חיבורים על ידי דרגנועים, כדי להתגבר על פערי הטופוגרפיה המשמעותיים. כמו כן, לאור מיקום התכנית לצד תחנות רכבת קלה, מוצע חניון חנה וסע עבור משתמשי הרכבת.

סך הכל מוצע במסגרת הפרויקט למעלה מ-100 יח"ד חדשות, שטחי תעסוקה, שטחים עבור מבני ציבור ו-1135 מ"ר עבור שטחי מסחר. על פי ההחלטה, הבינוי למגורים מרחוב הרואה יהיה לגובה של 10 קומות ומרחוב כיסופים לגובה של 12 קומות. כן קובעת התוכנית שטחים חומים, כולל עבור בניית בית ספר. התוכנית מהווה בשורה גדולה עבור הציבור החרדי שסובל ממצוקת דיור חריפה והיא חלק ממהפך עצום שעובר על וועדת התכנון והבניה שעוסקת באינטנסיביות באישור וקידום תוכניות והסרת חסמים בכדי להקל על מצוקה זו ולהביא פתרונות בתחום הגדלת היצע הדירות.

כמו כן, בסיכום בין ראש העיר ויו"ר הוועדה המקומית, הוחלט כי בתוכניות המאושרות יינתנו פתרונות למבני ציבור כבר בשלב התכנון, בכדי למנוע בניה של שכונות ענק שסובלות ממצוקה חריפה של מוסדות חינוך, בתי כנסת ומתנ"סים שהופכים את החיים בשכונות לבלתי נסבלים ומצריכים פתרונות זמניים שלא עונים על המצוקות, מכערים את השכונות ולא מספקות את התושבים ששילמו במיטב כספם על הדירות והפיתוח. .

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "קידום בניית אלפי יחידות דיור בעיר חשוב לפיתוחה של ירושלים ומשתלב בפיתוח הכלכלי והעסקי שאנו מקדמים, דבר שיוסיף לעיר עשרות אלפי מקומות עבודה. אני רוצה לברך את יו"ר וועדת התכנון והבניה, אליעזר ראוכברגר, שפועל ללא לאות לפיתוח ירושלים ומצליח כבר בתקופה הקצרה שהוא מכהן בתפקיד להביא הישגים דרמטיים לירושלים. נמשיך, בעבודה משותפת, בכל הכוח לפתח את ירושלים".

יו"ר הוועדה לתכנון ובניה, אליעזר ראוכברגר :"מדובר בבשורה חשובה לשכונת רמות שתהנה מהיצע נוסף של דירות, משטחי מסחר וממבני ציבור נוספים. הפרויקט הזה הוא נדבך אחד מתוך שורה ארוכה של פעולות שאנחנו עושים על מנת להגדיל את היצע הדירות בירושלים ולהפוך את חלום המגורים בעיר למציאות. אני גם מודה לראש העיר על הגיבוי והדחיפה הגדולה שהוא מעניק לתנופת הפיתוח והבניה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *