בשיחה בת 50 דקות: זה מה שאיימו מנהיגי המעצמות אחד נגד השני

הרקע למתיחות בין המדינות היא הערכת המודיעין האמריקני מתחילת החודשת לפיה רוסיה מתכננת מתקפה נרחבת נגד אוקראינה בתחילת 2022

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין החליפו איומים הדדיים מפני התערבות במשבר עם אוקראינה, אך שידרו אופטימיות מסוימת כי השיחות הדיפלומטיות בחודש הבא עשויות לסייע בהקלת המתיחות.

את השיחה יזם פוטין, שיחת הטלפון ארכה 50 דקות, וזו שיחה שנייה שהשניים קיימו בתוך חודש. במהלכה, ביידן אמר כי הוא מעוניין לראות את רוסיה מצמצמת את הכנותיה הצבאיות בגבול אוקראינה ופוטין איים בניתוק הקשר עם וושינגטון במידה ותמשיך לאיים על מוסקבה בסנקציות.

דוברת הבית הלבן ג'ן סקי מסרה בתום השיחה כי ביידן דחק ברוסיה להפחית את המתיחות עם אוקראינה, והבהיר כי "ארצות הברית ובעלות בריתה ושותפותיה יגיבו בנחישות אם רוסיה תרחיב את פלישתה לאוקראינה, הנשיא ביידן חזר והדגיש שהתקדמות מהותית בשיחות יכולה להתרחש רק בסביבה של הנמכת להבות ולא של הסלמה". בכיר הקרמלין יורי אושקוב אמר כי השיחה יצרה "בסיס טוב" לשיחות עתידיות.

הרקע למתיחות בין המדינות היא הערכת המודיעין האמריקני מתחילת החודשת לפיה רוסיה מתכננת מתקפה נרחבת נגד אוקראינה בתחילת 2022. לפי ההערכות, המתבססות על תמונות לוויין מהאזור, המתקפה תכלול עשרות אלפי חיילים שרוסיה ריכזה בגבולות אוקראינה בשבועות האחרונים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *