בתום דרמה לילית: הושגה פשרה בין רע"מ לבנט

בתום דרמה לילית: הממשלה אישרה כעת במשאל טלפוני את תיקון חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), תשס"ג-2003, כך שיוארך בחצי שנה.  החוק יעלה להצבעה לחצי שנה במקום שנה כאשר סוכם עם רע״ם ומרצ שהם יתמכו בתמורה לבחינת אלפי בקשות, הקלות והטבות לערבים

 

בתום דרמה לילית: הממשלה אישרה כעת במשאל טלפוני את תיקון חוק האזרחות והכניסה לישראל (הוראת שעה), תשס"ג-2003, כך שיוארך בחצי שנה.  החוק יעלה להצבעה לחצי שנה במקום שנה כאשר סוכם עם רע״ם ומרצ שהם יתמכו בתמורה לבחינת אלפי בקשות, הקלות והטבות לערבים. בהנחה וכל ה-10 ח״כים של מרצ ורע״ם מקבלים זאת, בחוק עובר במתכונתו החדשה. במידה ולפחות 2 ימנעו/יתנגדו מתוך ה-10, לא.

על פי ההצעה, בתקופת חצי השנה תוקם ועדה בראשות מזכיר הממשלה שרון שלום לבחינת פתרונות הומניטריים. כ 1600 איש (מתוך 9000) יקבלו מעמד א׳5, כלומר תושבות. לדברי הקואליציה גם בממשלות קודמות (דרעי) נתנו מעמד זה לכ 1200-1600 איש.

‏בעקבות הפשרה שהושגה, איילת שקד כעת במליאה- ״במהלך הדיון ולאור ההערות שנשמעו החליטה ממשלה לשנות את בקשתה כך שהחוק יוארך בשישה חודשים בלבד. מבקשת להציג את ההצעה שאישרה הממשלה זה עתה.״ מיד יתחיל דיון חדש בהצעה החדשה.


מרכז הקואליציה ח״כ יריב לוין, דרש ששקד תפרט בפני המליאה את כל ההסכמים שהושגו. ודורש קיום דיון (כלומר עוד נאומים) ורק לאחריו הצבעה.
יו״ר הכנסת מיקי לוי הודף את הבקשות. טוען ששקד תחזור אחכ למליאה.באולם נשמעו צעקו רמות מצד חברי האופוזיציה.

לאור הודעת השרה, יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי הודיע שהוא פותח את הדיון במליאה מחדש לדיון אישי.

הודעת השרה עוררה שערה בדיון במליאת הכנסת. חברי הכנסת דרשו לעצור את הדיון.

ח"כ יריב לוין (הליכוד) אמר שברור שהודעת השרה נולדה כתוצאה מהסכמים קואליציוניים, שלדבריו הוסתרו מהכנסת. לוין טען, כי חלה חובה להציג את כל ההסכמים וההסדרים על מנת לקיים דיון על בסיס המידע המלא.

ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) טוען כי הכנסת החליטה בשנת 2015, כי הצו החדש חייב להיות מונח על שולחנה של הכנסת 60 יום לפני הדיון והצבעה בצו.

לבקשת יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, שרת הפנים איילת שקד שבה לדוכן והצהירה על ההסכמים שהיא הגיעה עם סיעות הקואליציה.

השרה אילת שקד אמרה, שאין שום הסכם כתוב אולם ישנם הבנות בין סיעות הקואליציה, כפי שתמיד חברי הקואליציה מגיעים להסכמים. לדבריה, בישראל ישנם 9,000 אנשים בעלי אשרת שהייה, ו-3,500 שקיבלו תושבות. שר הפנים לשעבר אריה דרעי נתן ל-1,600 אנשים אשרת מת"ק. גם אנחנו נאשר סכום אשרות דומים שיבחנו בוועדה הומניטרית. בנוסף, לאותם בעלי אשרות, יש בעיות הומניטריות. הוועדה ההומניטרית תתכנס ותדון ב-1,600 מקרים הומניטריים.

ח"כ אריה דרעי (ש"ס) אמר, מכיוון ששרת הפנים התבססה על החלטה שלי, אני מבקש לומר שכתוצאה מעתירות שהוגשו לבית המשפט, משרד המשפטים הודיע לי שהוא לא יוכל להגן בבג"צ על ההחלטה ללא שיינתנו הקלות. וע"כ הצגת הדברים כפי שנאמרו ע"י שרת הפנים, אינם אמת. וכי ההסכמים מנוגדים לחוות הדעת של גורמי הביטחון.

חברת הכנסת אבתיסאם מראענה מגיבה להצעת הפשרה: ״שמחה שהשרה שקד נענתה למתווה שפעלתי רבות כדי לקדם בשבועות האחרונים. זו עדות ראשונה ליכולת שלנו בקואליציה לשתף פעולה למרות חילוקי הדעות״

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *