"בתי החולים קורסים": הוירוס הנשימתי ממשיך להכות בישראל

ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף הילדים בבית החולים הלל יפה, אמרה בראיון ל"שלוש" עם עופר חדד בערוץ 12 כי המחלקה שלה ב-150% תפוסה בשל גל תחלואה הנשימתית

פעוט בן 3 נפטר ככל הנראה מווירוס נשימתי. ובכך הביא לדאגה רבה בקרב משרד הבריאות.

ד"ר עדי קליין, מנהלת אגף הילדים בבית החולים הלל יפה, אמרה בראיון ל"שלוש" עם עופר חדד בערוץ 12 כי המחלקה שלה ב-150% תפוסה בשל גל תחלואה הנשימתית. היא הרגיעה "שרוב הילדים עוברים את המחלות הללו בקלות."

"אנחנו חווים כעת גל תחלואה נשימתית שמאפיין חורף", תיארה קליין. "ביוני לא רגילים להיחשף לווירוסים מהזנים שאנחנו נחשפים אליהם כרגע בעוצמות האלה ובתחלואה הזאת. וזה בלי קשר לתחלואת קורונה".

"לגבי החורף, הסיבוכים מתוארים בספרות והם קיימים באחוזים נמוכים לשמחתנו", סיפרה עוד קליין. "מרבית הילדים עוברים את המחלות הנשימתיות באופן קל. עדיין יש תיאורים מדי שנה של ילדים ללא מחלות רקע שנפטרים משפעת, מ-RSV ועוד. אלו מערכות שפוגעים בעוד מערכות בגוף, לא רק בדרכי נשימה".

היא הוסיפה: "אני לא רוצה לזרוע פחד ומרבית הילדים שחולים בתקופת החורף עוברים את המחלה בקלות. לפעמים משתעלים, לפעמים מלווה בחום. פרט לכך אין סימפטומים נוספים. גם אצלנו במחלקה – בתפוסה של 150%, ויש אצלנו ילדים עם דלקת בשריר הלב שנגרמת מווירוסים שונים שדורשים תמיכה על ידי חמצן".

היא ציינה שיש לזהות את המאמץ הנשימתי, "אם הוא נושם מהר ומתקשה באכילה ושתייה – צריך דחוף לפנות לרופא", אמרה.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *