בתי הספר בישראל יחגגו את יום הניקיון הלאומי וינקו את מדינת ישראל לכבוד חגיגות ה-70 למדינה

השנה צפויים להשתתף ביוזמה כ-1,100 בתי ספר בכל רחבי הארץ

המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך מקדמים יוזמה חינוכית לבתי-הספר היסודיים לכבוד יום הניקיון הלאומי, שייערך השנה ב-2 באפריל. הפעילות מתוקצבת על-ידי המשרד להגנת הסביבה בהיקף של עד כ-8 מיליון שקל, ומיועדת לממן טיולים ופעילויות חינוכיות. כוונת המשרדים היא להתחיל מסורת של קיום יום הניקיון הלאומי במערכת החינוך בשנים הקרובות. השנה צפויים להשתתף ביוזמה כ-1,100 בתי ספר בכל רחבי הארץ.

קיומו של יום הניקיון הלאומי נקבע בחוק שמירת הניקיון ביום שלישי האחרון של חודש אדר, במטרה להגביר את המודעות בקרב הציבור לשמירה על הניקיון בשטחים הפתוחים והציבוריים ולהגנה על הסביבה. ביום הניקיון מתקיימות פעולות חינוך והסברה במוסדות החינוך, ברשויות המקומיות ובצה"ל בנושא שמירת הניקיון וההגנה על הסביבה. המשרד להגנת הסביבה הציע במקור מימון של עד כ-13 מיליון שקל, כך שניתן יהיה להקיף את כל בתי הספר בישראל, ובתי הספר שנענו לקול הקורא זכו לתמיכה.

בבתי-הספר היסודיים יוקדש החודש בו חל יום הניקיון לביצוע פעולות חינוכיות, כגון: רכישת ידע בנושא, למידת ערך הנתינה וביצוע יוזמות של מעורבות חברתית בביה"ס ובקהילה. מטרות הפעילות הן עידוד מעורבות חברתית של ילדים ונתינה לסביבה בסימן איכות וניקיון הסביבה.

במסגרת יוזמת המשרד להגנת הסביבה ומשרד החינוך, ייערכו סיורים חינוכיים לתלמידי כיתות ד' עד ו' בהם ישולבו פעולות שונות, הקשורות לניקיון ולטיפוח האזור. כמו-כן, תיערך פעילות למידה מקדימה בכיתות, בדגש על מעורבות חברתית ואחריות סביבתית. לכל בית-ספר ניתנה תמיכה של עד 8,000 שקל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *