בתי כנסת מדבקים? הנתון המדהים שמוכיח את האינטרס הזדוני של משרד הבריאות

משרד הבריאות ביקש לסגור או לצמצם התכנסויות בבתי כנסת, במטרה למנוע הדבקות, אך מניתוח הנתונים עולה שכל הנקודות שהיו בהן נשאי קורונה בשבוע האחרון, המונים 302 איתורים. רק 11 מהם היו בתי כנסת

משרד הבריאות ביקש לסגור או לצמצם התכנסויות בבתי כנסת, במטרה למנוע הדבקות, אך מניתוח הנתונים עולה שכל הנקודות שהיו בהן נשאי קורונה בשבוע האחרון, המונים 302 איתורים. רק 11 מהם היו בתי כנסת – 3.64% מכלל מקורות ההדבקה האפשריים.

חשוב להדגיש שבמכתב שפרסם היום השר ליצמן הוא התייחס לנושא, וביקש ממשרד הבריאות פירוט מלא של נתוני התחלואה בבתי הכנסת, ככל הנראה הניסיון של יו"ר יהדות התורה במשרד הבריאות, גרם לו להבין את הדברים.

בתגובה לפרסום הדברים הגיב ח"כ בצלאל סמוטריץ: "‏אני קורא לחברי קבינט הקורונה – רדו מבתי הכנסת ומהציבור הדתי. פחות מ 4% ממקרי ההדבקה האחרונים התרחשו בבתי הכנסת. ההקפדה על מסיכות בהם גדולה בהרבה מהמקומות אחרים".

סמוטריץ' הוסיף: "אם אולמות אירועים ומסעדות פתוחים אין שום סיבה לסגור דווקא בתי כנסת. תפילה ולימוד בבתי הכנסת חשובים לא פחות מהכלכלה".

על פי משרד הבריאות, עיקר ההדבקה מתרחשת בעיקר במקומות כמו מסעדות, בתי כנסת, מקומות עבודה, אפילו שיעורי כושר גופני למיניהם.  הנתזים הזעירים שיוצאים מהפה שלנו כאשר אנחנו מדברים נותרים מרחפים באוויר זמן מה, מה שגרם ליפנים לאסור שיחות פנים אל פנים.

לסיכום, בעוד מסעדות ברים ועוד מקומות סגורים פתוחים באופן חופשי, במשרד הבריאות שמו עין באופן מכוון או שלא כנגד המשך תפעולם של בתי הכנסת שעל פי הנתונים החדשים אינם  מדביקים, האם כל זה נובע משנאת הדת או שמא מדאגה יתרה לשלומם של המתפללים? תחליטו אתם.

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *