גבי ברבש: לא יודע להסביר מה קורה בחברה החרדית

פרופסור גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, הביע דעתו על הנתונים, בראיון לרדיו ללא הפסקה וטען: "קצב העלייה מדאיג ואנחנו בדרך לכיוון שבו היינו. היינו צריכים כבר לקחת צעדים אחורה, לפי ההתחייבות של ראש הממשלה – וזה לא קורה". האזינו

משרד הבריאות עדכן הבוקר (ה') על עלייה בכמות הנדבקים בקורונה, .פרופסור גבי ברבש, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, הביע דעתו על הנתונים, בראיון לרדיו ללא הפסקה וטען: "קצב העלייה מדאיג ואנחנו בדרך לכיוון שבו היינו. היינו צריכים כבר לקחת צעדים אחורה, לפי ההתחייבות של ראש הממשלה – וזה לא קורה".

"אני מאמין שעוד שבועיים נראה שאנחנו עומדים על 2,000, אבל לא רוצה להיכנס לניבויים. אחר כך אנשים יתחילו לעשות חשבון 'צדק או לא צדק'", אמר פרופ' ברבש. בהמשך, הביע דעתו על האפשרות כי הגבלות כמו עוצר לילי או סגר בחג החנוכה יסייעו לבלום את התפשטות המגפה, ואף והתייחס למגמות התחלואה בקרב המגזר החרדי. לדבריו, אנחנו לא מבינים איך למרות שפתחו את תלמודי התורה ולימודי הבנות בקרב המגזר עדיין לא רואים עלייה. לדבריו זו נקודה מעניינת.

"היום ההתפלגות היא כזו: 50 אחוז ערבים, 20 אחוז חרדים, והשאר זה האוכלוסייה הרגילה. אין דרך אמיתית לסגור את זה בלי לבצע איזשהו סגר, ולא סגר בלילות. באמת קשה לקבל פה החלטות כי לאף אחד אין נוסחה מדויקת, והכל בניסוי וטעייה. לתפיסתי, צריך להשאיר את הגנים פתוחים, ואת בתי הספר מכיתות א' עד ד', ואת כל מה שלא צריך לסגור לשבועיים, בכדי שנוכל לראות שיש ירידה במספרים ולחזור לחיים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *