גורם בויז'ניץ: "הרבי חושב שאי אפשר למנוע תחלואה בבתים מרובי ילדים"

גורם במוסדות ויז'ניץ מבהיר בשיחה לכאן חדשות את דבריו החריפים של האדמו"ר מויז'ניץ שהורה לפתוח מחר את כל המוסדות: "דעתו של האדמו"ר לגבי סגירת מוסדות חינוך, המתבצעת כדי למנוע תחלואה כי זה לא יעיל במקומות מסוימים בהם הבתים ברוכי ילדים

גורם במוסדות ויז'ניץ מבהיר בשיחה לכאן חדשות את דבריו החריפים של האדמו"ר מויז'ניץ שהורה לפתוח מחר את כל המוסדות: "דעתו של האדמו"ר לגבי סגירת מוסדות חינוך, המתבצעת כדי למנוע תחלואה כי זה לא יעיל במקומות מסוימים בהם הבתים ברוכי ילדים אלא שככל שמדובר בחרדים לא טורחים לבדוק עניינית."

"איננו פורעי חוק". מבהיר אותו גורם, "לא היינו כאלה בשבעים שנות קיומה של המדינה ואיננו מתכוונים להיות כאלו. אנחנו מבקשים להתייחס באופן ענייני ובמקביל להיות שותפים מלאים במניעת שרשרת ההדבקה. כשאומרים תלמוד תורה, הכוונה היא מסגרות חינוך בלתי פורמליות במטרה שהילדים לא יסתובבו ללא מהות ותכלית."

האדמו"ר מויז'ניץ יוצא במתקפה חריפה במהלך סעודה שלישית בחסידות כלפי משרד הבריאות, וקורא לכל  תלמודו התורה לפתוח מחר את המוסדות. "אני קורא לפתוח את תלמודי התורה בגלוי ולפרסם את הדברים בעיתון", אמר. בדבריו קרא לפתוח את תלמודי התורה של החסידות ולהימנע מלהיכנס לתגרה עם המשטרה.

האדמו"ר מויז'ניץ הביא בס"ג דוגמא נגד הוראות הקורונה, שאסור להתפלל יותר מעשר אבל באוטובוס מותר 30. ואמר כי הוא מורה לפתוח את כל תלמודי התורה של ויז'ניץ באופן גלוי ולפרסם את הדברים מחר בהמודיע. "אם באה משטרה להפנות אותם למנהל החיידרים ברחוב תורת חיים 4"

לאחר שהדברים עוררו סערה, מבית האדמו”ר מויז’ניץ נמסר:

כפי שהודיע מרן האדמו”ר שליט”א כמה פעמים, יש לשמור על הוראות הרפואה, מפאת סכנת הנגיף המשתולל בחוצות מסוגים שונים, ולהקפיד שלא יזיקו לאחרים בשום צורה, וכן בצורך להתחסן מפני הנגיף כדברי הרופאים.

דברי האדמו”ר שליט”א בסעודה שלישית באו לבטא כאב רב על אשר מצאו לנכון להמשיך בפעילות מקומות רבים שהוגדרו כחיוניים משום מה, ולעומת זאת הורו לסגור מוסדות החינוך ללימוד תורה לתינוקות של בית רבן שהעולם מתקיים בהבל פיהם.

נחזור ונדגיש את דברי תורתנו הקדושה ‘ונשמרתם מאד לנפשותיכם’ ואין בכך כל שינוי.

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *