גורם מדיני: נתניהו מסכן את היחסים עם ארה"ב לצרכיו הפוליטיים

גורם מדיני בכיר טען הערב (שני) לערוץ 12 כי ראש האופוזיציה נתניהו מחבל במודע ביחסי ישראל ארה"ב – לצרכיו הפוליטיים. הדברים נאמרו על רקע דבריו של נתניהו בנאוצו בכנסת בו האשים את לפיד שסיכן את ביטחון ישראל בסיכום עם ארה"ב על מדיניות "אין הפתעות".

נתניהו טען כי שר החוץ גרם ל"פגיעה חמורה בליבת הביטחון הלאומי" כשהבטיח לבלינקן כי ישראל לא תפתיע את ארה"ב בנוגע לאירן – אלא שהאמריקאים יודעים שישראל שומרת על חופש פעולה בנושא. הם גם יודעים שמכינים אופציה צבאית.

לפי אותו גורם בכיר, נתניהו נוהג בחוסר אחריות ומקריב אינטרסים לאומיים בשביל צרכיו הפוליטיים. "הוא יודע היטב את משמעות הברית האסטרטגית עם ארה"ב, ומודע לנזקים שהוא עושה", אמר הגורם. "זה עצוב. התחלפות שלטון היא דבר שגרתי במדינה דמוקרטית. חוסר היכולת שלו לקבל את העובדה שיש אדם אחר בתפקיד ראש הממשלה פוגעת באזרחי ישראל".

גורם בכיר אחר טען גם כן כי נתניהו ממשיך לסכן את היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב: "זו הטרלה, וגם בבית הלבן יודעים שזו הטרלה". לדבריו, הניסיונות לתקוע טריז בין ממשלת בנט-לפיד לממשל ביידן החל עוד בנאום נתניהו ביום השבעתה, כשניסה לצייר עצמו בתור היחיד שיכול לעמוד מולם – "זה פשוט שימוש ציני בידע מדיני".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *