ג'ו ביידן מזג לו דרינק, ואת קושנר העלה לתורה: זהו הרב של נשיאי ארה"ב

הרב לוי שם-טוב מלווה נשיאים כבר מ-1992 ואופטימי בעניין העברת השלטון בוושינגטון

בעקבות נצחונו המוחץ של ג'ו ביידן בבחירות לנשיאות ארה"ב, כמה מהחברים הבולטים ביותר בקהילה של הרב לוי שם-טוב יעזבו ככל הנראה את בית הכנסת שלו בקרוב, אבל הרב הוותיק מוושינגטון הבירה אינו מתרגש מזה ובראיון לג'יי טי איי הוא מספר על כך..

הכירו זהו הרב לוי שם-טוב, הנציג הבכיר של חב"ד בוושינגטון, האיש הזה כבר חווה עשרות שנים של חילופי נשיאים, ועל אף שחילופי הנשיאים הפעם רחוקים מלהתנהל באופן שגרתי, הוא משוכנע שיוכל להמשיך ולהציע בית רוחני לאנשים משני צידי המתרס הפוליטי למרות היריבויות המרות ביניהם.

"אני רב בזירה הפוליטית, אני לא פוליטיקאי בזירה הרבנית", אמר שם-טוב ל-JTA. "יש הבדל בין שני הדברים".

הרב החבדי שם-טוב מנהל את בית הכנסת American Friends of Lubavitch (ידידי לובביץ' האמריקנים, חב"ד), המשמש גם כמרכז קהילתי ומרכז גיוס כספים של התנועה החסידית העולמית.

כילד הוא צפה בחב"ד מנהלת משא ומתן עם מקבלי ההחלטות בוושינגטון, כשאביו, אברהם שם-טוב, השיק לראשונה את מסורת הדלקת החנוכייה בחזית הבית הלבן. זה היה בתקופת ממשל קרטר בשנת 1979.

עוד אומר הרב החבדי המפורסם "כשיש לנו אירוע ובו משתתפת דמות בולטת מצד אחד, או שנזמין נציג של הצד השני בו זמנית, או שנדלג בין אירועים של שני הצדדים", אמר שם-טוב. "לפעמים אני מתבקש להשתתף באירוע שעשוי להיראות כמפלגתי, ואני אעשה זאת רק אם יש הסכמה שאני יכול לעשות את אותו דבר גם עם הצד השני".

שם טוב אמר כי הוא מצפה למערכת יחסים חמה עם הממשל החדש בבית הלבן. הוא נזכר איך ביידן שלף, ללא הכנה מוקדמת, ציטוט של שניארסון, ואיך הנשיא הנבחר פעם מזג לו משקה בבר. לפני שנים, נהג אביו של שם-טוב לנסוע ברכבת עם ביידן – אז סנטור מטעם מדינת דלוור.

על חתנו של הנשיא היוצא, ג'ארד קושנר יש לו להגיד רק מילים טובות: שם-טוב סיפר שג׳ארד קושנר, צאצא משבט לוי, פונה לבני לוי אחרים אם הם נוכחים בעליה לתורה השנייה, שבאופן מסורתי מופנית ללויים. "היה אפילו רגע שקושנר הוזמן לעליה לתורה המיוחדת של הלוויים", הוא סיפר. "לצידו עמד מישהו שלמעשה כתב מאמר נוקב נגד קושנר. וכל הרעיון של בית הכנסת הוא, ברוך השם, שלפחות לרגע אחד יתעלו על כל המחלוקות בשם קדושת בית הכנסת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *